مارتک- سارا جمالآبادی: «اگر وبسایت دارید، یعنی ناشر هستید و اگر در سوشال مدیا هستید، شما در دل بازارایابی هستید و این یعنی همه ما باید روی کلماتمان تکیه کنیم.»
اگر با خودتان فکر کردهاید که زنان در جریان موفقیت دنیای دیجیتال مارکتینک، حضور کمرنگی دارند، سخت در اشتباه هستید؛ شاهدش هم خانم «آن هندلی» استT یکی دیگر از متخصصان برجسته بازاریابی دیجیتال با بیش از ۳۰ سال تجربه در این صنعت! هرچند که به چهرهاش این سن و سال نمیآید.
آن هندلی یکی از ۱۰ نفری بود که اسمشان در میان برترین افراد تأثیرگذار رسانههای اجتماعی مجله فوربس آمده است. او نویسنده پرفروش والاستریت ژورنال است و شرکت آیبیام هم او را به عنوان یکی از هفت نفری معرفی کرده است که بازاریابی مدرن را شکل دادند.
او که نویسنده کتاب پرفروش «همه مینویسند»، است، پیشگام صنعت بازاریابی دیجیتال هم به شمار میآید، از اولین مدیران ارشد محتوا در جهان است و با بیش از ۴۰۰ هزار دنبالکننده در شبکه لینکدین، در این پلتفرم یک اینفلوئنسر به حساب میآید.
هندلی همچنین یک منبع عالی برای یادگیری در مورد کپی رایتینگ، استراتژی محتوا، بازار یابی، رسانههای اجتماعی و خدمات مشتری است.
محتوا، محتوا، محتوا
تاکید «آن هندلی» همیشه بر اهمیت ایجاد محتوای جالب، جذاب و ارزشمند بوده است و چیزی که درباره اثربخشی آن لحظهای شک نکرده، برقراری ارتباط موثر با مشتریان و ایجاد روابط معنادار با آنها بوده است.
آن هندلی که بدون شک در فضای بازاریابی دیجیتالی یک رهبر بیچون وچراست، به بسیاری از مشاغل فارغ از انداره آنها و با ایجاد کمپینهای موفق، کمک کرده تا گسترش بیابند.
درباره او در سایتش میخوانیم: «آن هندلی یک نویسنده، پیشگام بازاریابی دیجیتال و نویسنده پرفروش والاستریت ژورنال است. او به شما قدرت میدهد تا شیوه بازاریابی خاص خودتان را داشته باشید که مشتریانتان میخواهند و در مورد اینکه چگونه کسب و کارها میتوانند از حد متوسط به بالا حرکت کنند، شما را راهنمایی کند. آن هندلی به شما انگیزه میدهد تا کاری را انجام دهید که به آن افتخار میکنید.»
شرکت آن هندلی با اسم MarketingProfs، یک شرکت آموزش بازاریابی است که بیش از 600 هزار دنبالکننده آنلاین و حضوری دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت قبلی اوClickZ بود. این شرکت یکی از اولین منابع اطلاعات بازاریابی دیجیتال در جهان بود که البته در سال ۲۰۰۰ فروخته شد.
درسهایی که میتوانید از کتاب «همه مینویسند» بیاموزید
آن هندلی در کتابش «همه مینویسند» – که البته ترجمه بهترش «همه میتوانند بنویسند» است- اطلاعات مهمی را برای نوشتن محتوا در اختیار خوانندگانش قرار میدهد. در اینجا بد نیست نگاهی به بعضی از آنها بیاندازیم:
1- نوشتن را میتوان آموخت
در حالی که هر یک از ما اغلب از خود میپرسیدیم که آیا واقعا مهارتهای لازم برای نویسنده شدن را داریم، کتاب «همه مینویسند» به ما میگوید که چگونه ایده «نویسنده با استعداد» یک افسانه است و نوشتن به خودی خود یک استعداد ذاتی نیست. چیزی که برای یک نویسنده خوب بودن نیاز داریم، فداکاری و تمایل به یادگیری است.
2- نوشتن با طعم سودمندی و همدلی
کتاب آن هندلی به ما میگوید که سودمندی، الهام و همدلی را باید به نوشتهمان اضافه و اطلاعات را برای مخاطبمان آسان و قابلهضم کنیم.
3- با کلمات درست شروع کنید
از مهمترین کلمات برای شروع یک جمله استفاده کنید و از عباراتی مانند «من فکر میکنم»، «به یاد داشته باشید»، «به نظر من»، «بر اساس» و غیره در ابتدای جمله خودداری کنید. این دست عبارات آغازین، ممکن است قدرت جمله مقدماتی را کمرنگ کنند.