مارتک: اکثر کاربران آمریکایی مشکلی با تبلیغات ویدیویی آنلاین ندارند؛ البته تا زمانی که اذیتکننده و مزاحم نبوده و کاربران با تماشای آنها بتوانند امتیاز یا جایزه بهخصوصی دریافت کنند. طبیعتا هر چیزی مکان و زمان مناسب خود را دارد و بسیاری معتقدند که تبلیغات ویدیویی نیز صرفا مختص محتوای ویدیویی است.
بر اساس یافتههای یک تحقیق آماری که توسط شرکت تحلیل داده «استاتیستا» انجام شده است، از نظر کاربران آمریکایی تبلیغات ویدیویی روی وبسایتها، آزاردهندهترین و منفورترین نوع تبلیغات آنلاین محسوب میشوند.
استاتیستا از بیش از 5000 کاربر آمریکایی در مورد آزاردهندهترین انواع تبلیغات آنلاین نظرسنجی انجام داده و در نهایت مشخص شده است که «تبلیغات ویدیویی صدادار که به صورت خودکار پخش میشوند»، اولین انتخاب اکثر این افراد بوده است. 49 درصد از شرکتکنندگان این نظرسنجی میگویند که این مدل از تبلیغات ویدیویی، اعصابخردکنترین و آزاردهندهترین نوع هستند و ویدیوهای تبلیغاتی که صدا ندارند هم در ردیف بعدی قرار میگیرند.
یافتههای این نظرسنجی نشان میدهد که تعدادی از آمریکاییها از «تبلیغات هدفگذاری شده» نیز نفرت دارند؛ چه بر اساس جستجوهای آنلاین کاربر انجام شده باشد(38 درصد) و چه بر اساس سبک علاقهمندیهای کاربر که از فعالیت وی در شبکه های اجتماعی استخراج شده است(34 درصد).
بنرهای ثابت تبلیغاتی روی صفحات وبسایتها هم برای برخی از کاربران آزاردهنده است که البته نادیده گرفتن آنها کار سختی نیست و بسیاری از افراد هم با آنها مشکلی ندارند. با این وجود 31 درصد از شرکتکنندگان در این نظر سنجی اعلام کردهاند که این سبک از تبلیغات مزاحم هستند.