مارتک- سارا جمالآبادی: کایران والورث و دانیل لیتلر وقتی از دانشگاهی فارغالتحصیل شدند، شروع بهکار کردند، اما خیلی زود متوجه شدند که کار تماموقت و به قولی کارمندی، دست و پای آنها را برای زندگی منعطف و پر از سفری که آنها میخواهند، میبندد. پس تصمیم دیگری گرفتند، تصمیمی پر از ریسک در دنیای دیجیتال مارکتینگ که خوشبختانه نهتنها سرانجام خوشی پیدا کرد که خیلی زود برای آنها جایزه Affluent Academy را به همراه آورد.
تیزهوشی در انتخاب اولین مشتری
کایران و دانیل، در اکتبر ٢٠١٨، درحالیکه دور میز ناهار خوری و در کنار پدر و مادرِ کایران نشسته بودند که ایده شرکت Attention Digital Marketing Limited در ذهنشان شکل گرفت و تصمیم گرفتند کارشان را ترک و به دنیای خوداشتغالی شیرجه بزنند!
بازاریابی Attention Digital همانطور که از نامش پیداست بر جذب مخاطب تمرکز دارد و این جذب هم بیش از همه با کمک شبکههای اجتماعی و فعالیت در آنهاست که عملی میشود.
کار جالبی که این زوج کردند این بود که اولین مشتریشان را با تیزهوشی انتخاب کردند. مشتری آنها کافرمای قبلی آنها بود که چهار سال با همدیگر تجربه کاری داشتند.
آنها توانستند کار او را از طریق Attention Digital Marketing توسعه دهند و یک رزومه خوب برای خودشان بسازند.
خوش شانسی در بدشانسی
شاید با خودتان فکر کنید که آنها خوش شانس هم بودند که کارفرما اجازه کار در چنین بستری را به آنها داده است، شاید هم همینطور باشد، اما این خوش شانسی به یک دیوار بزرگ هم خورد، دیواری که خیلیها را از بازار بیرون کرد.
نام این دیوار «کووید ١٩» بود و دوران قرنطینه که خوشبختانه و یا بدبختانه، همه ما آن را با گوشت و استخوان تجربه کردیم.
کایران و دانیل در این مدت سعی کردند با گذراندن دورههای تخصصی، خودشان را مجهز به تمام اطلاعاتی کنند که نیاز داشتند و بعد هم پس از تمام شدن دوران قرنطینه سفت و سخت در انگلستان؛ یعنی در ماه مه ٢٠٢٠ یک دفتر کوچک کاری را تدارک دیدند.
با استفاده از فضای این دفتر، آنها نهتنها جایی ثابت برای کار داشتند که میتوانستند رو در رو با سایر صاحبان مشاغل که اکثرا آنها در همان محدوده زندگیشان بودند و محلی بهحساب میآمدند، رو در رو گفتوگو کنند.
چرا جایزه گرفتند؟
آکادمی شناخته شده Affluent آنها را برای این جایزه انتخاب کرد چون آنها توانستهاند بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال، به طور مداوم، نتایج استثنایی برای مشتریانش رقم بزنند کاری که در ظاهر اکثر بازاریابان میخواهند انجام دهند، قولش را هم میدهند اما در عمل نمیتوانند خیلی پیش بروند.
واقعیت این است که بسیاری از مردم تجربه خوبی از متخصصان بازاریابی که انتخاب کردهاند، ندارند. کایران و دانیل درباره این موضوع، داستانهای ترسناکی از تجربیات گذشته مشتریانشان با آژانسهای بازاریابی شنیده بودند.
مشتریان آنها میگفتند که بازاریابان به آنها بیشازحد وعده دادند و اگر نگویند هیچ اما وعدههای بسیار کمی را محقق کردهاند.
این موضوع کار این زوج را بسیار سخت میکرد، چرا که نام شناخته شدهای هم نداشتند و بسیاری از مشتریان با حس شک و بدبینی به آنها نزدیک میشدند و به آنچه که آنها از آینده کاریشان ترسیم میکردند، اطمینانی نداشتند.
کایران و دانیل، سعی کردند در طرف مقابل قرا بگیرند و پاشنه آشیل کارشان را بر شفافیت و صداقت گذاشتند. آنها برای مشتریانشان خیل بیشتر از یک آژانس بازاریابی عمل کردند و نقش یک مشاور و همراه را هم بازی کردند.
این زوج حتی در برخی از موارد از سود کار خود میگذشتند و با کسبوکارهای محلی راه میآمدند تا امروز که با شرکتهایی از سراسر جهان کار میکنند.
این جایزه در اصل نتیجه تلاش آنها برای حفظ مشتری و ارایه خدماتی است که قول و تعهد آنها را دادهاند.
کایران و دانیل در مراسمی که جایزه گرفتند، گفتند: «ما ماموریت داریم تا فضای کارمان را از طریق اعتماد، شفافیت و سختکوشی تغییر دهیم. صاحبان مشاغل سزاوار این فرصت هستند که با آژانسهای بازاریابی که روی رشد آنها سرمایهگذاری میکنند، کار کنند و بدانند هزینهای که میپردازند، چقدر بهکار آنها برگشت خواهد داشت.