مارتک: در دنیای دیجیتالی امروز که به سرعت در حال پیشرفت است، کارگزاران املاکی که خود را در مسیر تغییر و تحولات لازم قرار ندهند، حتما با شکست مواجه میشوند. یکی از تغییرات بسیار اساسی و مهم در این زمینه در پیش گرفتن رویکرد موبایل پسند یا به قول انگلیسیها موبایلفرندلی است.
بن سلرز، موسس شرکت استرابری (Starberry) است که کار بازاریابی دیجیتال و طراحی وبسایت را برای مشاورین املاک در بریتانیا انجام میدهد. او نادیده گرفتن پتانسیل عظیم کاربران اینترنتی تلفن همراه را چشمپوشی از یک فرصت طلایی در زمینه املاک و مستغلات میداند.
ناگفته پیداست که موبایل به دفتر کار و زندگی بسیاری از همه تبدیل شده است و اکثر کارهایمان را به وسیله آن انجام میدهیم، اما وقتی نگاهی به آمار در این زمینه میاندازیم، شگفتزده میشویم. دادههای اخیر نشان میدهد که بیش از ۶۵ درصد از بازدیدکنندگان از دستگاههای تلفن همراه به وبسایتها متصل میشوند و از هر ۱۰ کاربر اینترنت، ۹ نفرشان که معادل ۹۲.۳ درصد است با استفاده از تلفن همراه به وبسایتها دسترسی دارند.
در حال حاضر حدود ۴.۳۲ میلیارد کاربر فعال اینترنت تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارند و بیش از یک میلیارد اتصال 5G تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی شده است که انقلابی در کارایی تلفن همراه به وجود خواهد آورد.
همه اینها نشان میدهد که نمیتوان در بازار کسب و کار املاک با این محیط موبایلمحور منطبق نشد و آن را جدی نگرفت.
دریایی برای شکار مشتریان بالقوه
آمارها به وضوح نشان میدهد که استفاده از اینترنت تلفن همراه در حال افزایش است؛ به طوری که از هر ده نفری که در گوگل جستجو داشتند کردهاند، هشت نفر (برابر 80 درصد) از طریق موبایل به اینترنت وصل شدهاند. همچنین از هر ۱۰ نفری که به شبکههای اجتماعی وارد شدند، ۹ نفرشان از طریق دستگاههای تلفن همراه وارد شدند.
درباره بازدیدهای یوتیوب هم این موضوع وجود داشته و از هر ۱۰ نفر ۶ بازدیدکننده، کانال ارتباطیشان تلفن همراه بوده است.
در نتیجه کلید موفقیت در این دوره، داشتن یک رویکرد سازگار با موبایل در بازاریابی دیجیتال است و مشاغلی که این تغییر را پذیرفتهاند، به تعداد چشمگیری از مشتریان دست پیدا کردند.
وبسایت سازگار با موبایل
حداقلیترین و مهمترین کاری که در این زمینه باید انجام دهید، طراحی یک وبسایت است که با موبایل سازگار باشد. چنین وبسایتهایی جستجو برای مشتریان بالقوهای را که از طریق تلفنهای هوشمند به سایت شما وصل شدهاند، کاربردی و بیدردسر میکنند.
این مدل وبسایتها، خوانش آسان دارند و دسترسی یکپارچه به تمام اطلاعات ضروری را فراهم میکنند. همچنین در آنها موتورهای جستجو و سئو به خوبی بهبود یافته است.
وبسایتهای طراحی شده برای آژانس املاک
بن سلرز، موسس شرکت استرابری معتقد است که وبسایتهای طراحی شده برای آژانسها املاک که سازگار با موبایل هستند، سریعتر بارگذاری میشوند و برای کاربران تلفن همراه امکانات بیشتری را فراهم میکنند.
موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل به دلیل افزایش تعداد جستجوهای موبایلی که منجر به رتبهبندی جستجوی بالاتر، افزایش ترافیک ارگانیک و فروش موفق املاک میشوند، وبسایتهای سازگار با موبایل را در اولویت فهرست جستجوی خود قرار میدهد.
اما مزایای دیگر یک وب سایت سازگار با موبایل عبارتند از:
– شما را از رقبای فاقد پاسخگویی آنلاین تا حد بسیار زیادی متمایز میکند و نشاندهنده تعهد شما به ارائه یک تجربه کاربری راحتتر است.
– ارتباط بین مشتریان بالقوه و کسب و کار شما را افزایش میدهد.
– تصویر و شهرت برند شما را بهبود و و حرفهای بودنتان را نشان میدهد.
ضرورت، نه گزینه!
با این تفاسیر، داشتن یک وبسایت سازگار با موبایل دیگر یک گزینه برای افرادی نیست که میخواهند موفق باشند، بلکه یک ضرورت است.
با فراهم آوردن این مدل وبسایت، این قدرت به شما داده میشود تا با تغییرات فناوری و دنیای موبایلمحوری که در آن زندگی میکنیم، سازگار شوید و با ایجاد یک تغییر، شانس خود را برای جذب مشتری به حداکثر برسانید.