مارتک: پلتفرم دیوار از اضافه کردن قابلیتی جدید برای احراز هویت کاربران از طریق تصاویر و ویدئوهای کوتاه خبر داد. این قابلیت که با هدف جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات و افزایش ضریب اطمینان تعبیه شده است، بخشی از سرویس جدید این پلتفرم با نام «کنار دیوار» به حساب میآید.
پلتفرم انتشار آگهیهای آنلاین دیوار اکنون با داشتن بیشتر از ۵۳ میلیون کاربر، یکی از بسترهای اصلی داد و ستد آنلاین در ایران به حساب میآید و روزانه ۵۰۰ هزار آگهی در این پلتفرم ثبت میشود. افزایش امنیت و ایجاد اطمینان برای کاربران در حین معامله، همیشه یکی از دغدغههای دیوار بوده است.
در همین راستا دیوار با درج پستی جدید در وبلاگ خود، خبر اضافه شدن امکان احراز هویت ویدئویی (دیجیتال) کاربران را رسما اعلام کرد. در این پست تاکید شده که هدف از اضافه کردن این قابلیت جدید، افزایش امنیت معاملات کاربران و کاهش کلاهبرداری است. این امکان جدید با استفاده از سرویسهای احراز هویت شرکتهایی خارج از دیوار عملیاتی و به دیوار اضافه شده است.
افزایش بازدید آگهیهای احراز هویت شده
سرویس احراز هویت دیجیتال بخشی از راهکار جدید دیوار به حساب میآید که به عنوان «کنار دیوار» شناخته میشود. در این رویکرد جدید کاربران دیوار میتوانند روی بستر این پلتفرم از خدمات شرکتها و استارتآپهای دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربهای امنتر و راحتتری داشته باشند.
پیش از این کاربران دیوار میتوانستند با وارد کردن شماره موبایل و کد ملی خود احراز هویت اولیهای را انجام دهند. اکنون با اضافه شدن احراز هویت ویدیویی که مانند احراز هویت آنلاین برای باز کردن حسابهای بانکی است، فروشنده کالا یا ارائه دهنده خدمات میتواند با ارسال ویدئویی کوتاه احراز هویت تصویری را از سرویسهای همکار دیوار دریافت کند. استفاده از این ویژگی در همه دستههای دیوار برای کاربران فراهم شده است.
با این قابلیت جدید، امکان احراز هویت تمام کسانی که از طریق دیوار اقدام به فروش کالا یا ارائه خدماتی مانند تعمیرات و… میکنند فراهم شده است. در نتیجه تایید رسمی هویت افراد در این پلتفرم، امکان مقایسه هویت ادعا شده و واقعی فرد به سادگی برای کاربران فراهم میشود و همین امر راه را برای سواستفادههای احتمالی از هویت افراد میبندند. این سیستم تا حدی مشابه احراز هویتی است که پیشتر در پلتفرمهای تاکسی اینترنتی نیز مشاهده شده است.
دیوار در این پست خود تاکید کرده است که اطمینان ایجاد شده برای کاربران باعث میشود که آگهیهای کاربران احراز هویت شده، بازدید بیشتری نسبت به دیگر کاربران دریافت کند.
کاربران میتوانند برای بهبود روند فروش کالا و رونق کسبوکار خدماتی خود در حال حاضر از سه سرویسدهنده یوآیدی، گاتا و ونیفای (عصر داده) برای احراز هویت تصویری استفاده کنند.
چگونگی انجام احراز هویت ویدیویی در دیوار
۱- برای استفاده از این سرویس،پس از ثبت آگهی کافی است در اپلیکیشن دیوار به بخش مدیریت آگهی بروید.
۲- در این قسمت با انتخاب تکمیل آگهی در بخش مکملهای آگهی باید درخواست احراز رو بزنید.
۳- با ورود به بخش درخواست احراز، سرویسهای مختلف موجود برای شما نمایش داده میشود و میتوانید از این بخش سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سرویس وارد فرآیند آن در پلتفرم شرکت ارائه دهنده سرویس میشوید. در این مرحله میتوانید انتخاب کنید که عکس احراز هویت شده شما در آگهی نمایش داده شود یا خیر.
۴- در پایان و پس از تایید، توضیحات احراز هویت ویدیویی به آگهی شما اضافه میشود و قابل مشاهده برای کاربران دیگر خواهد بود.
شما میتوانید از یک سرویس یا چند سرویس احراز هویت دیجیتال یا ویدیویی استفاده کنید و این موارد در جزئیات آگهیتان نمایش داده میشود.