مارتک- سارا جمالآبادی: نیل پاتل یک بازاریاب دیجیتال کهنهکار و از برترین کارشناسان این حوزه در سال ۲۰۲۳ است. او که تنها ۳۸ سال دارد، موسس پلتفرم تحلیلی عملکرد بازدیدکنندگان وبسایت CrazyEggs و ابزار تحلیلی Kissmetrics است که به شما کمک میکند تا معیارهای هدایت را که کسب و کار آنلاین شما را هدایت میکنند، شناسایی، درک و بهبود بخشید.
نیل که از طریق بازاریابی دیجیتال به رشد بسیاری از شرکتهای میلیون دلاری مانندUbersuggest ، AnswerThePublic و NP Digitalکمک کرده، بر این باور است که باید با یک ایده کوچک شروع کرد، آن را توسعه داد و اگر در دایره دوستانی قرار گرفتیم که به ما انگیزه و امید نمیدهند باید بدانیم، در انتخاب آنها به عنوان دوست اشتباه کردیم.
یک ایده کوچک را عملیاتی کنید
نیل که روی موضوعاتِ سئو، نوشتن محتوا، بازاریابی وابسته و رشد یوتیوب متمرکز است، توسط مجله فوربس به عنوان یکی از ۱۰ بازاریاب برتر در جهان و در مجله Entrepreneur به عنوان موسس یکی از ۱۰۰ شرکت درخشان جهان معرفی شده است.
او با دانش و تجربه تخصصی خود یک منبع عالی مشاوره برای مشاغل کوچک تا بزرگ و افرادی است که به دنبال راهاندازی یک محصول دیجیتال یا افزایش حضور آنلاین خود هستند. نیل بر این باور است که نباید همه چیز را تا آخرین جزئیات برنامهریزی کرد، بلکه باید با ایده یک محصول یا وبسایت حداقلی، آن را راهاندازی کنیم و بازخوردهایش را بگیریم و بعد آن را توسعه دهیم.
تنها نیاز ما برای موفقیت: یک گروه کار درست
نیل پاتل ۳۸ ساله تا امروز به موفقیتهای چشمگیری دست یافته است همیشه در سر داشته و دارد که به توانمندسازی کارآفرینان در سراسر جهان کمک کند. داستان زندگی و کار او میتواند الهامبخش بسیاری از ما باشد.
پاتل در لندن از پدر و مادری مهاجر به دنیا آمد. او خیلی زود به کامپیوتر و فناوری علاقه پیدا کرد و در نوجوانی، یک وبسایت کوچک راه انداخت و وارد بازاریابی آنلاین شد. او آموزش کدنویسی را در دوران مدرسه شروع کرد و در جوانی به یکی از تأثیرگذارترین بازاریابان دیجیتال در سطح جهان تبدیل شد تا جایی رویکرد منحصر بهفرد او و شرکتهای نوآورش، صنعت بازاریابی آنلاین را در مشت گرفت.
وبلاگ بازاریابی او ماهانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد. پاتل همچنین یک سرمایهگذار و مشاور پرکار برای استارتآپهایی مانند Uber،Mint و DropBox است. پاتل در حالی که به شدت بر تجارت متمرکز است، از طریق بنیاد خود که از جوانان و خانوادهها حمایت میکند، برای اقدامات بشردوستانه هم وقت میگذارد. پاتل پشتکار بسیار، ریسکپذیری حسابشده و قدرت یادگیری بالایی دارد.
والاستریت ژورنال او را یکی از تأثیرگذارترین متخصصان برتر حوزه وب میداند. کسی که به عنوان یک بازاریاب به شرکتهایی مانند آمازون، NBC، GM،HP و Viacom کمک کرده است تا درآمدشان را افزایش بدهند؛ اما چطور؟ پاتل میگوید: «گاهی تنها چیزی که نیاز داریم، داشتن گروهی است که میخواهند عملکرد خوبی داشته باشند.»
تولید محتوای تخصصی با هزینه رایگان
پاتل در زمان اوباما به عنوان یکی از ۱۰۰ کارآفرین برتر زیر ۳۰ سال معرفی شد و توسط سازمان ملل متحد یکی به عنوان از ۱۰۰ کارآفرین برتر زیر ۳۵ سال شناخته شده است. او با بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده در ماه و مخاطبانی از ۱۸۰ کشور، دقیقا میداند برای کمک به رشد سریع و حضور موثر آنلاین به چه چیزی نیاز داریم.
او و تیمش این کار را برای مشتریانشان از طریق راهاندازی کمپینهای پولی، سئو، رسانههای اجتماعی و بازاریابی محتوا انجام میدهند. همچنین در Ubersuggest – که تقریباً ۳۰۰ هزار کاربر روزانه دارد- دسترسی به ابزار SEO او برای همه رایگان است.
پاتل در تمام رسانههای اجتماعی حضور دارد و محتوای رایگانی تولید میکند که به طور منظم منتشر میشود؛ از پستهای وبلاگی گرفته تا وبینارهای رایگان، کنفرانسها، پادکست، ویدیوها و دورههای آموزشی آنلاین بازاریابی دیجیتال و…
در نهایت اینکه نیل، داشتن ایده را یک روی سکه و اجرای آن را روی دیگر سکه میداند و در یکی از مصاحبههای اخیرش درباره بزرگترین اشتباهی که تا امروز انجام داده است، میگوید: «ایدههای درخشان را به کسانی دادیم که توانایی اجرایش را نداشتند!»