مارتک: گروه سرمایهگذاری گلرنگ با سرمایهگذاری در استارتاپ شب، نخستین گام را برای ورود به بازار گردشگری برداشت. ارزش مجموع بخش نقدی و غیرنقدی این سرمایهگذاری حدود سه و نیم میلیون دلار برآورد شده و قرار است ظرف مدت یک و نیم سال در اختیار این استارتاپ قرار بگیرد. به موجب این سرمایهگذاری، ۲۰ درصد از سهام شب به گلرنگ واگذار خواهد شد.
گلرنگ که پیشتر با سرمایهگذاری در چند استارتاپ در زمینه عرضه اینترنتی غذا و کالاهای زودمصرف، جدیت خود را برای نقشآفرینی بیشتر در اکوسیستم استارتاپی نشان داده بود، حالا در فاز جدید سرمایهگذاری خود، از ورود به یک استارتاپ فعال در حوزه رزرو آنلاین اقامتگاه خبر میدهد. در نشست مطبوعاتی که صبح دیروز در محل برج گلرنگ و با حضور مدیران استارتاپ شب و گروه سرمایهگذاری گلرنگ برگزار شد، خبر این سرمایهگذاری رسما اعلام شد.
در ابتدای این رویداد، سولماز صادقنیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز ضمن تشریح ماموریتهای این مجموعه گفت: توسعه اکوسیستم نوآوری در اکوسیستم داخلی گروه گلرنگ، سرمایهگذاری در کسبوکارهای استارتاپی و دانشبنیان و همچنین تعامل با اکوسیستم فعال در بیرون مجموعه از جمله اولویتهای اصلی ما به عنوان بازوی سرمایهگذاری گروه صنعتی گلرنگ است. وی ورود به شب را نخستین گام این مجموعه برای ورود به حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد که تلاش ما سرمایهگذاری در کسبوکارهای مختلف با شناسایی ظرفیتهای موجود در گروه صنعتی گلرنگ است.
در ادامه این رویداد نیز محمدرضا معصومی، مدیر سرمایهگذاری گلرنگ ونچرز، جزییاتی از چند و چون سرمایهگذاری این مجموعه در استارتاپ شب را تشریح کرد و گفت: بخش اعظم این سرمایهگذاری non cash (غیرنقدی) است و مجموع ارزش بخش نقدی و غیرنقدی آن حدود سه و نیم میلیون دلار برآورد میشود. این مبلغ در بازهای یک سال و نیمه در اختیار این استارتاپ قرار میگیرد و در ازای آن، مالکیت ۲۰ درصد از سهام شب به گلرنگ واگذار میشود.
معصومی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از سرمایهگذاریهایی که گلرنگ ونچرز انجام میدهد در قالب اسمارتمانی یا پول هوشمند در اختیار کسبوکارها قرار میگیرد گفت: اکنون تعداد نیروی کار فعال در گروه صنعتی گلرنگ بالغ بر ۴۵هزار نفر است که با احتساب خانوادههای این شاغلین بیش از ۱۵۰ هزار نفر خواهد بود و همین افراد میتوانند بازار قابلتوجهی برای شب ایجاد کنند.
میرطاها رضوی، مدیرعامل شب نیز با اشاره به چندین فاز جذب سرمایهای که این استارتاپ پیش از این داشته است گفت: برای فاز جدید جذب سرمایه، با وجود پیشنهادات مختلفی که داشتیم، تصمیم گرفتیم با گلرنگ وارد همکاری شویم. وی با بیان اینکه سهم فعلی شب از بازار آنلاین اقامتگاه اکنون چیزی حدود ۱۲ درصد است گفت: قرار است سرمایه جذب شده اخیر را در جهت توسعه پلتفرم و بهبود کیفی تجربه مخاطبان شب به کار گرفته بگیریم.
رضوی با اشاره به پیشرفت حاصل شده در ایجاد اقامتگاههای زیبا و شایسته طی سالهای اخیر، گفت: معتقدیم که بازار اقامتگاهها هنوز برای بهبود جای زیادی دارد. وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای گردشگری کشور، کافی است فضایی را ایجاد کنیم که کسانی که خدمات بهتری میدهند، رشد کنند و بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند.
طبق آنچه تیم سرمایهگذاری گلرنگ اعلام کرد، هدف آنها از این سرمایهگذاری، تبدیل استارتاپ شب به بازیگر دوم بازار اقامتگاه آنلاین ظرف دو سال آینده و تبدیل آن به بازیگر اصلی بازار ظرف ۵ سال آینده است.