سئو، رقبا، تجزیه و تحلیل، ابزار آنالیز و … تکههای پازلی هستند که شما برای به دست آوردن جایگاه در سئو، باید آنها را کنار یکدیگر قرار دهید تا پازل سئویِ شما به صورت کامل شکل گیرد. یکی از مواردی که به کامل شدن پازل شما کمک میکند، آنالیز سئو سایت است! اما آنالیز سئو چیست؟ چه کاربردی دارد و از چه ابزاری برای آنالیز آن استفاده میشود؟ اگر موافق هستید وارد دنیای کلمات کلیدی، بک لینکها و الگوریتمها شویم و مقاله جذاب امروز “آنالیز سئو چیست” را با هم شروع کنیم…
آنالیز سئو چیست؟
زمان آن رسیده است که به سوال آنالیز سئو چیست؟ یک پاسخ شفاف و ساده بدهیم. در واقع آنالیز سئو به معنای تجزیه و تحلیل سئو و فرآیند ارزیابی جنبههای مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو در وب سایت شما است. آنالیز به بررسی سلامت کلی ساختار، محتوای متنی و دیگر موارد مربوط به رتبه بندی موتورهای جستجو میپردازد؛ همچنین آنالیز سئو جنبههای فنی سئو سایت که شامل سرعت، سازگاری با موبایل و … است را در برمیگیرد.
به عبارتی از طریق بررسی سئو، شما با یک متخصص مشورت میکنید و در نهایت متخصص به شما بینش جدیدی در جهت بهبود سئو سایت میدهد که شما با به کارگیری آنها در کمترین زمان، رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب میکنید.
آنالیز سئو با ابزار بهتر است یا انجام آن توسط شخص؟
زمانی که صحبت از آنالیز سئو چیست میشود، به همراه آن یک سری ابزار برای آنالیز نیز معرفی میشوند. از این ابزارها حتی برای بررسی سئو سایت فروشگاهی نیز استفاده میشود. اما ما در این بخش به مقایسه، فواید و معرفی 4 مورد از دلایل استفاده از ابزارهای آنالیز سئو میپردازیم.
سرعت بی نظیر ابزارهای آنالیز سئو
ابزارهای آنالیز سئو به دلیل سرعت بالایی که در تحلیل دادهها و دیتا دارند، میتوانند حجم زیادی از اطلاعات را در کمترین زمان ممکن پردازش کنند. این سرعت عمل قطعا توسط هیچ انسانی ممکن نیست؛ همچنین اگر سایت شما نیاز به تحلیل و محاسبات پیچیده داشته باشد، ابزارهای آنالیز سئو در چند ثانیه یا چند دقیقه این کار را برای شما انجام میدهند. این بدان معناست که میتوانید نتایج و بازخوردهای سریعی از ابزارهای آنالیز سئو دریافت کنید و از آنها برای بهینه سازی استراتژی سئوی خود استفاده کنید.
تصور این که به صورت دستی مشغول بررسی سرعت سایت خود باشید حتی غیر قابل باور است. این کار فقط و فقط از ابزارهای آنالیز سئو برمیآید. برای مثال یک شرکت بزرگ را در نظر بگیرید که شما قصد بررسی سئو سایت شرکتی آنها را دارید. از آنجایی که هم سایت این شرکت بزرگ است و هم مباحث سئو کمی پیچیده است به سالها زمان برای بررسی و آنالیز سایت آن نیاز دارید. کار را به کار کاردان بسپارید تا هم روند کار شما سریعتر شود و هم زمان کمی را از شما بگیرد.
چطور از دقت ابزارها به نفع خودمان استفاده کنیم
ابزارهای آنالیز سئو همچنین میتوانند نتایج قابل اعتماد و دقیقی در مقایسه با انسان ارائه دهند. آنها میتوانند خطاهای انسانی، سوگیریها و ناسازگاریهایی که ممکن است بر کیفیت و اعتبار دادهها و تصمیمات SEO و … شما تأثیر بگذارد را حذف کنند. ابزارها به حدی دقیق هستند که میتوانند خود را با آخرین تغییرات موجود در زمینه سئو به روز کنند تا شما در هر مرحله دقیقترین اطلاعات را بدونه هیچ خللی دریافت کنید.
انسانها با کوچکترین صدا و با کوچکترین حرکت ممکن است تمرکز و دقت خود را از دست بدهند حال فکر کنید در زمینه آنالیز سئو سایت به صورت مداوم با عدم تمرکز روبه رو باشید، خب در این صورت تا چند هفته آینده هیچ آنالیز دقیق و مورد اعتمادی صورت نمیگیرد و در انتها هم نه دل شما از این آنالیز و بررسی راضی است و نه دل کارفرمای شما…
بهترین ابزار آنالیز سئو را انتخاب کنید و با خیالی آسوده بهترین و دقیقترین اطلاعات را به دست آورید. همان اصطلاح همیشگی؛ کار را باید به کاردان سپرد.
وقتی مقیاس پذیری معجزه می کند
ابزارهای آنالیز سئو چندین کار را به طور همزمان انجام میدهند بدون این که خللی در روند یکی از آن کارها ایجاد شود. این ابزارها با توجه به درخواست سئو، به صورت مستر میتوانند در محدودههای کوچک یا بزرگ به مقیاس پذیری بپردازند.
هر کدام از انسانها تنها یک کار را به صورت دقیق میتوانند انجام دهند. این که یک فرد چندین کار را به صورت همزمان با یک ذهن انجام دهد یا غیرممکن است یا اگر هم ممکن باشد در آخر نتیجه خوبی از آن کارها به دست نمیآید. این یکی دیگر از تقاوتهای موجود میان انسان و ابزارهای آنالیز سئو است.
قطعا سئو مسئلهای نیست که بخواهید آن را در تاریکی و با شک و گمان پیش ببرید؛ بنابراین وجود ابزارهای آنالیز و تحلیل سئو که استراتژیهای مختلفی را انجام و پیشنهاد میدهند، بهترین گزینه برای شما و کسبوکار الکترونیکی شما هستند.
جادوی نوآوری و خلاقیت
درست است که انسان ذهن خلاقی دارد اما امروزه برخی از ابزارهای آنالیز سئو به گونهای طراحی شدهاند که خلاقانهتر هستند و پیشنهادات جالب و جدید برای بهبود سئو پیشنهاد میدهند. آنها میتوانند ایدهها، بینشها و فرصتهای جدیدی ایجاد کنند که شاید شما قبلاً به آنها فکر هم نمیکردید. آنها همچنین میتوانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی، موضوعات، گرایشها و مخاطبان جدیدی را که میتوانید با استراتژی سئوی خود هدف قرار دهید، کشف کنید.
بله، ابزارهای سئو به حدی پیشرفت کردهاند که به مرور زمان جایگزین برخی مهارتها و انسانها میشوند. البته وجود نوآوری و خلاقیت در ابزارها بدین معنا نیست که خلاقیت انسان به کار نمیآید؛ بلکه انسانها در بسیاری از موارد میتوانند از آنها الگو و ایده بگیرند.
به کارگیری این ایدههای ناب به مرور زمان باعث رشد و رتبه بندی بهتر شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل میشود. به خاطر داشته باشید که امروزه، عصر تکنولوژی است و عدم استفاده از آنها ممکن است شما را از رقبا عقبتر نگه دارد.
نتیجه گیری
متوجه شدیم که استفاده از ابزارهای آنالیز سئو بسیار کارآمدتر از انسان است. اما نحوه کار با چنین ابزارهایی نیاز به زمان گذاشتن و یادگیری دارد. خیلی از افرادی که کسبوکار الکترونیکی دارند، زمان و تایم کافی برای تحلیل سئو و آنالیز سایت خود ندارند. در چنین موقعیتهایی است که شرکتهای تخصصی همچون وب رمز وارد عرصه میشوند و آنالیز سئو سایت شما را بر عهده میگیرند.
این کار با وجود این که از طریق ابزارهای تحلیل انجام میشود، نیاز به تخصص و سابقه کاری بالایی دارد که تنها از افراد ماهری همچون تیم حرفهای وب رمز برمیآید.