مارتک: پلتفرم دیوار که حالا با داشتن بیش از ۵۳ میلیون کاربر بهعنوان یکی از بسترهای اصلی داد و ستد آنلاین در ایران شناخته میشود، بهتازگی تصمیم به ارائه محصولی گرفته است که میتواند راهکار کارآمد و جذابی برای حل مشکلات کاربران باشد.
دیوار اخیراً اعلام کرد که در همکاری با سرویسدهندههای دیگر محصولی ارائه کرده است که به گفته مدیر ارشد محصول دیوار، در دنیا نمونه مشابهی ندارد. «کنار دیوار» محصول نورسیده این پلتفرم است که با ایجاد یک بستر باز به دیگر کسبوکارها و سرویسدهندهها اجازه میدهد روی پلتفرم دیوار حاضر شوند و با یکپارچهسازی خدمات، هم با دیوار همکاری کنند و هم به کاربران دیوار سرویس دهند. مدیران پلتفرم دیوار میگویند هدف اصلیشان از ارائه این سرویس که یک تغییر بنیادین در پلتفرمشان محسوب میشود، بهبود تجربه کاربران با ایجاد نوآوری باز در همکاری با اکوسیستم فناوری کشور است.
در واقع «کنار دیوار» بستری است برای افزودن اطلاعات و خدمات به دیوار. شرکتها و استارتآپها میتوانند با ارائه خدمات خود در کنار دیوار، ضمن توسعه کسب و کار، به کاربران کمک کنند تا تجربه خرید و فروش سادهتر و مطمئنتری را تجربه کنند. ارائهکنندگان خدمات اینترنتی نیز میتوانند در حوزههای مختلف افزونه توسعه داده و از این طریق با کمترین هزینه، مشتری مناسب خدماتشان را پیدا کنند.
خبر همکاری پلتفرم تومن با دیوار نیز که اخیرا منتشر شده است یکی از نتایج تغییرات اعمال شده روی پلتفرم دیوار است. با اضافه شدن افزونهایهایی مانند «تومن» به چت دیوار، خریدارها یا فروشندگان میتوانند در هنگام مکالمه متنی، با انتخاب پرداخت امن، با خیال راحت و بدون نگرانی بابت کلاهبرداری، مبلغ مورد توافقشان را پرداخت کنند. مبلغی که برای خرید کالا، خدمات یا بیعانه از این طریق پرداخت میشود در حسابی واسطه قرار میگیرد و تنها پس از تایید کاربر به حساب طرف مقابل منتقل میشود و به این شکل ریسک کلاهبرداری از این طریق از بین میرود.
البته چند سرویسدهنده دیگر نیز در «کنار دیوار» فعالیت میکنند. آنطور که دیوار گزارش داده است، نیاز به ارسال کالای خرید و فروش شده در دیوار یکی از نیازهای همیشگی کاربران بوده است. حالا اسنپباکس، تپسیپک، پادرو، پستکس و غیره در «کنار دیوار» قرار گرفتهاند و خریدار یا فروشنده کالا میتواند به سادگی کالای مورد نظر خود را با انتخاب هر یک از این سرویسها به راحتی و با هزینهای معقول ارسال کند.
فروشندگان خودرو نیز میتوانند با استفاده از ارائهدهندگان خدماتی مانند کارنامه یا همراهمکانیک، در حین یا بعد از ثبت آگهی، خودرو خودشان را کارشناسی کرده و از این طریق با کسب اعتماد خریداران بالقوه، شانس فروششان رو تا دو برابر افزایش دهند. از طرف دیگر خریدارها میتوانند با استفاده از افزونههای آگهی، برای هر آگهی تقاضای کارشناسی یا ارزیابی قیمت داشته باشند.
الوملک هم یکی دیگر از سرویسدهندگانی است که به کنار دیوار پیوسته است. این پلتفرم به عنوان سرویس کارشناسی در کنار دیوار قرار گرفته و برای ارزیابی قیمت یا کارشناسی ملک آگهی شده در دیوار به کمک کاربران میآید.
یکی دیگر از قابلیتهای جدید نیز آن است که کاربران در صورت نیاز به تنظیم قرارداد میتوانند از طریق افزونهای مانند امضانو (لامینگو) در چت دیوار، نمونه قرارداد دلخواه را انتخاب، اطلاعات مربوط را وارد کنند و به شکل دیجیتال امضا کنند. در نهایت برنامه لینک مربوط به این قرارداد را به همراه پیامی در مکالمه برای طرف دیگر ارسال میکند و سپس نسخه امضاء شده را برای طرفین در مکالمه میفرستند.
آنطور که مدیران دیوار میگویند هدف از این تغییر بنیادین، تبدیل دیوار به پلتفرمی باز برای حضور و فعالیت دیگر سرویسها جهت ارائه خدمات باکیفیت و راحت به کاربران است. «کنار دیوار» مدتی است فعالیت خود را با حضور تعدادی از شرکتهای اکوسیستم استارتآپی شروع کرده و بقیه ارائهکنندگان خدمات اینترنتی نیز میتوانند در حوزههای پنل کسبوکاری، محتوای آگهیها و چت، افزونههای خود را توسعه داده و با فعالسازی آن روی دیوار از این طریق با کمترین هزینه، مشتری مناسب خدمات خود را پیدا کنند.