مارتک: مدیرعامل پلتفرم آنلاین سلامت «بقراط» اعلام میکند که ثبت نوبت در این پلتفرم به 700 هزار عدد رسیده است. براساس گزارش روابط عمومی بقراط، از روز اولی که این پلتفرم در زمینه مدیریت مطب طراحی و ارائه شد؛ نوبتدهی به عنوان یکی از خدمات مهم مدیریت مطب توسط این سرویس به بیمار و پزشک ارائه شده است.
در همین زمینه گفت: «پذیرش و حضور بیمار در زمان مشخص موضوع مهمی چه برای بیمار و چه برای پزشک است. قطعا سیستم بقراط صرفا حول محور موضوع نوبت دهی نمیچرخد؛ ولی به عنوان قسمت مهمی از بقراط، نوبتدهی همیشه برای ما از اهمیت ویژه برخوردار بوده است.»
مدیرعامل بقراط در توضیح مدلهای نوبتدهی بقراط اعلام کرد: «از روز اول، کارمان را با مدل نوبتدهی سنتی یعنی پذیرش بیمار توسط منشی پیش بردیم. در ادامه با ایجاد و ارائه یک بستر آنلاین به پزشکان تلاش کردیم پزشک بستری آنلاین را در اختیار بیماران قرار دهد تا به صورت اینترنتی بتوانند نوبت خود را در زمان دلخواه ثبت کنند. در ادامه نیز تلفن گویای بقراط به خدمات اضافه شد تا بیماران با هر سن و سالی و با راهنمایی یک ربات تلفنی بتوانند اولین نوبت مد نظر خود را برای ویزیت توسط پزشک ثبت کنند.» به گفته او بین این سه مدل همچنان نوبتدهی سنتی یا همان نوبتدهی توسط منشی پرطرفدار تر از سایر مدلهاست. آنطور که او اعلام میکند این مورد محدود به ایران نیست و در کل دنیا نوبت دهی توسط منشی بیشترین آمار را به خود اختصاص میدهد.
تیموری با توضیح اینکه بقراط در بازه زمانی یک ماهه در شهریور ماه توانسته با 700 هزار نوبت رکورد متفاوتی در زمینه ثبت نوبت در حوزه سلامت دیجیتال به جای بگذارد، گفت:« طبیعتا در این 700 هزار نوبت ثبت شده در بستر پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، بیشترین مدل ثبت نوبت متعلق به ثبت نوبت توسط منشی است، اما نکته امیدوار کننده سهم قابل توجه نوبتدهی اینترنتی و تلفن گویا در این میان است که نشان میدهد مراکز و بیماران برای ثبت نوبت در حال ترغیب برای استفاده از خدمات دیجیتال هستند.»
او تاکید میکند که نوبتگیری اینترنتی و تلفن گویا نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است و بقراط در تلاش است در کنار ارائه خدمات؛ به فرهنگ سازی در این زمینه هم کمک کند. هم بنیانگذار بقراط در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رکورد نوبت دهی در بقراط متعلق به چه بازه زمانی است، گفت:« به طور کلی هر ماه مراکز جدیدی به سیستم بقراط اضافه میشوند و سیستم نوبت دهی خود را به بقراط انتقال میدهند. این موضوع تقریبا منحنی رشد ما را صعودی کرده است. ولی در حالت عادی، روزهای شنبه روزهایی است که عموما میتوانیم تشخیص دهیم که آیا رکورد هفته گذشته خودمان را جابه جا کردهایم یا نه؟ چون بیشترین زمان دریافت نوبت و مراجعه به مراکز درمانی متعلق به روزهای شنبه است.»
تیموری در خصوص آینده سلامت دیجیتال وافزایش فرهنگ نوبتدهی آنلاین در میان بیماران تاکید کرد: «تمام آنالیزها و پیشبینیها حاکی از این است که سلامت دیجیتال نه تنها در ایران که در کل جهان مسیری رو به رشد در پیش گرفته است.» براساس گفتههای او بازاری بکر در این حوزه وجود دارد که به مرز اشباع نرسیده و میتوان به آینده و جذابیت بازارش امیدوار بود.