مارتک: دادهها اصلیترین سرمایههای هر کسبوکاری هستند و سرمایهگذاری برای تحلیل دادههای در دسترس به معنای کسب ثروت و موفقیت بیشتر برای شرکتهای کوچک و بزرگ است. گرچه همواره بخشی از بودجه هر شرکتی برای تحلیل دادههایی که جمعآوری کرده هزینه میشود، اما مطالعات جدید نشان از رشد فزاینده تخصیص سرمایه بر این بخش میدهد.
گروه مطالعاتی Winterberry پیشبینی میکند که در سراسر ایالات متحده و اروپا، سرمایهگذاری در تجزیه و تحلیل دادهها تا بیش از 30 درصد افزایش یابد. تخمین زده میشود که در این مناطق هزینه صرف شده برای تجزیه و تحلیل دادهها به منظور بازاریابی از ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ برسد.
این یافتهها تأکید میکنند که بازاریابی در ماهها و سالهای آینده به طور فزایندهای مبتنی بر دادهها خواهد بود؛ در نتیجه برای اینکه بازاریابی در مقیاس دادهمحور باشد، باید بیشتر و بیشتر بر یک سیستم مارتک چابک و یکپارچه سرمایهگذاری کرد. از سوی دیگر این گزارش نشان میدهد که طیف وسیعی از مهارتهای مورد نیاز در سازمانهای بازاریابی باید صرف ایجاد اطمینان در مدیریت تجزیه و تحلیل و دادهها شود.
علیرغم این چشماندازهای رشد، گروه مطالعاتی Winterberryچهار چالش اصلی در فضای تحلیل دادهها را پیشبینی کرده است که عبارتند از: کیفیت داده ها و ماندگاری انبارها داده، سنجش دادهها با وجود «جعبههای سیاه» (دادههای نامعتبر فروشنده)، منسوخ شدن کوکیهای متفرقه و کمبود نیروی متخصص.
این گزارش همچنین تاکید میکند که بسیاری از سازمانهای بازاریابی در مورد تجزیه و تحلیل دادهها خود را فاقد بلوغ میدانند؛ 47 درصد آنها خود را نوپا یا در حال پیشرفت توصیف میکنند و تنها 10 درصد خود را در این زمینه پیشرو میدانند. مایکل هریسون، شریک مدیریت گروه Winterberryدر این زمینه میگوید: «سازمانهایی که مسئولیت تصمیمگیری تحلیلی را بر عهده دارند، تاکید دارند که داشتن یک استراتژی منسجم در میان دادهها، فناوری، افراد و فرآیندها کلید موفقیت است.»