مارتک: موفقیت بازاریابی محتوا در ثبات و خلاقیت نهفته است. پلتفرمهای بازاریابی محتوا چگونه محتوا را مدیریت کرده و استرس بازاریابان را کاهش میدهند؟ بر کسی پوشیده نیست که پس از همهگیری کووید-19، بازاریابان شاهد انقلاب فنی و تحولات تجاری در سراسر جهان بودهاند. انگیزه پشت این تحولات، حفظ پایگاه مصرفکننده و جذب مشتریان جدید است. استراتژیهای بازاریابی حول محور ایدههای جدید و نوآوریهای فناوری ساخته شده است و از سوی دیگر، ابتکارات ساخت پایگاه مصرفکننده حول نمایندگی سازمان در اینترنت میچرخد. بنابراین نیاز به برنامهریزی و استراتژی برای انتشار محتوای با کیفیت بالا در وبسایتها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای شناخته شدن در بازار احساس میشود.
در واقع بازاریابی محتوا یک استراتژی موثر برای افزایش دیده شدن شما در نتایج جستجو، ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد آگاهی از برند است. پلتفرمهای بازاریابی محتوا (CMP) برای اجرای مؤثر استراتژی محتوا، راهحلهایی را برای سادهسازی محتوا و برنامهریزی مطابق با نیاز کسبوکارها ارائه میدهند. در نتیجه استفاده از این پلتفرمها، منجر به تسهیل مدیریت محتوا و ایجاد یک چارچوب استاندارد برای کانالهای رسانههای اجتماعی میشود. به بیانی دیگر، CMP محتوا را تبلیغ و بر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) تمرکز میکند؛ همچنین به نهادهای تجاری کمک میکند تا قوام و خلاقیت را نیز حفظ کنند. در این گزارش به نقل از وبلاگ MarTech Cubeبهترین پلتفرمهای بازاریابی محتوا را با هم کشف میکنیم.
1- Hub Spot
ویژگیهای کلیدی:
– ابزارهای فرایندهای سر به سر (End-to-End) را برای تجربه بهتر مشتری ایجاد میکند.
– بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) و پروفایلهای رسانههای اجتماعی را مدیریت میکند.
– پشتیبانی مداوم و فرصتهای یادگیری در آکادمی Hubspot را فراهم میکند.
2- Monday
ویژگیهای کلیدی:
– همه فرآیندهای Streamlines را سادهتر میکند.
– تصمیمگیری را با بهروزرسانی بیدرنگ (Real Time) ساده میکند.
-در زمان صرفهجویی میکند و اتوماسیون را به ارمغان میآورد.
3- Semrush
ویژگیهای کلیدی:
– روندها و بهبود تعاملات با مصرفکنندگان را تحلیل میکند.
– بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی و سئو را در اختیار دارد.
– تجربه شخصی و ایمن را فراهم میکند.
4- Knotch
ویژگیهای کلیدی:
– تاثیر تمام داراییهای محتوای مهم را ردیابی میکند.
– الگوهای تماشای مخاطبان را ارزیابی میکند.
– تبلیغ موثر محتوا را ارائه میدهد.
5- Joomag
ویژگیهای کلیدی:
– پلتفرم انتشار محتوا یکپارچه از ویژگیهای برتر آن است.
– تعامل را از طریق ارتباطات خارجی افزایش میدهد.
– ایجاد چشماندازهای جدید و پایگاه مصرفکننده جدید برای مشتری از جمله خدمات آن است.
6- BuzzSumo
ویژگیهای کلیدی:
– محتوا با کارایی بالا ایجاد میکند.
– نقاط داده را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی تجزیه و تحلیل میکند.
– مخاطبان هدف کمپین برند را شناسایی میکند.
7- Contently
ویژگیهای کلیدی:
– مشاوره تخصصی برای ایجاد استراتژی محتوا به شما پیشنهاد میدهد.
– توصیههای محتوای هوشمند برای بازگشت سرمایه بهتر از خدمات متمایز این پلتفرم است.
– یک شبکه استعداد جهانی را برای دستیابی به صنایع مختلف ارائه میدهد.
8- Scoop.it
ویژگیهای کلیدی:
– در مورد بهترین محتواها تحقیق و آنها را منتشر میکند.
– رهبری فکری و اینفلوئنسر مارکتینگ را تقویت میکند.
– اتوماسیون در نظارت بر محتوا را ارائه میدهد.
9- Wrike
ویژگیهای کلیدی:
– برنامهریزی استراتژیک و اجرای هوشمندانه استراتژی محتوا را ارائه میدهد.
– تمام محتوا را سفارشی و یک تقویم و داشبورد ایجاد میکند.
– همه منابع را برای مدیریت بهتر مشتری یکپارچه میکند.
10- SocialBee
ویژگیهای کلیدی:
– به رشد حضور آنلاین یک سازمان کمک میکند.
– برنامهریزی منعطف پستها برای مدیریت زمان بهتر پیشنهاد میدهد.
– تجزیه و تحلیل ردپای (footprint) رسانههای اجتماعی را ارائه میدهد.
حرف آخر: تعامل فعال با مشتری هدفی است که همه شرکتها این روزها برای ادامه بقای خود به بازی به آن نیاز دارند. راهحلهای مبتنی بر فناوری به آنها در انجام این کار کمک میکند. CMPها به سازمانها کمک میکنند تا محتوای خود را برای جذب و ایجاد یک پایگاه مشتری جدید تبلیغ کنند. همچنین پلتفرمهای مدیریت محتوا به ایجاد برند و حفظ روابط مشتری کمک میکنند. بنابراین، انگیزه تمرکز بر محتوا، تأثیرگذاری بر بازاریابان و مخاطبان مربوطه و آشنایی آنها با برند شما است؛ چرا که سیستم بازاریابی محتوا میتواند از طرف مشتری، مخاطبان را ردیابی و به ایجاد استراتژی برای پایداری در اقتصاد رقابتی کمک کند.