مارتک: شیوع کووید-19 روند تحول در صنعت دیجیتال را شتاب بخشید. گرچه این امر قابل پیشبینی بود، اما کمتر کسی فکر میکرد که این تحول با چه شتاب عظیمی رخ خواهد داد. بر اساس مطالعه GHD Digital، جهان تنها در 18 ماه در حدود هفت سال تحول به خود دیده است. در همین حال شرکت مشاوره مکنزی یافتههای مشابهی را در مطالعه اکتبر 2020 خود تکرار کرد که نشان میداد که شرکتها، فناوریهای دیجیتال را با سرعتی سرسامآور پذیرفتهاند. تحلیل اخیر GHD تأیید میکند که سرعت تحول دیجیتال روندی زودگذر نیست.
بنا بر گزارش منتشر شده از سوی Inc، جیم جیانوپولوس، مدیر اجرایی GHD در قاره آمریکا در این مورد میگوید: «کووید-19 تأثیر کاتالیزور گونهای بر بخشهای زیرساخت، ساختوساز، انرژی و منابع طبیعی گذاشته است.» او میافزاید: «مشکلات کنونی که کسبوکارها برای استخدام و حفظ کارمندان با آن مواجه هستند، یک عامل کلیدی در تایید نیاز به تحول دیجیتال است.» مطالعه GHD از بررسی 777 مدیر جهانی نشان میدهد در حالی که 86 درصد از پاسخدهندگان احساس میکنند از نظر دیجیتالی از رقبای خود جلوتر هستند، 63 درصد میگویند که خلق نوآوری از زمان شروع همهگیری ضروریتر شده است. حتی اگر فکر میکنید در رقابت برتری دارید، سرعت فناوری ممکن است آن را از بین ببرد. اجازه ندهید رقبا جلوتر باشند.
تا سه سال آینده اتوماسیون هوشمند یا فرآیند ترکیب هوش مصنوعی با اتوماسیون رباتیک برای انجام کارهای تکراری، اولویت اصلی فناوری برای 42 درصد از سازمانها است. 40 درصد از سازمانها اعلام کردهاند که اتوماسیون پیشرفته یا استفاده از فرآیندهای سیستم خودکار برای انجام دستورالعملها نیز اولویت اصلی است. این در حالی است که 38 درصد از پاسخدهندگان، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در سه سال آینده در اولویت قرار میدهند. تحول ابری (پنج درصد)، مدیریت دارایی دیجیتال (سه درصد) و ارائه پروژه دیجیتالی (یک درصد) در ردههای بعدی قرار دارند. بر اساس این گزارش، شرکتهایی که با سرعت در این عرصه پیش نمیروند، معتقدند که کمبود منابع سرمایهگذاری و مهارتهای مناسب و همچنین تفکر کوتاهمدت، دلایل اصلی عق ماندن آنهاست.
در نتیجه اگر در حال تصمیمگیریهای مناسب برای کسبوکارتان هستید، این مطالعه توصیههای سادهای دارد: اول، آگاه باشید و ببینید که آیا تکنولوژی جدید و مسیرهای بازار را دنبال می کنید؟ دوم، مراقب پرورش ذهن باز باشید. پرورش ذهنیت نوآورانه در سراسر سازمان، در همه سطوح، میتواند به ایجاد تغییر کمک کند. نکته آخر اینکه همهگیری کووید-19 یک چیز را ثابت کرد و آن اینکه حضور دیجیتالی حیاتی است. بنابراین برای تقویت تجربه آنلاین مشتریان خود تلاش کنید.
مهمتر از همه، مطمئن شوید که با یک برنامه به تحول دیجیتال نزدیک شدهاید. جوئل کام، ستوننویس وبسایت Inc، میگوید که یک استراتژی نابسامان میتواند مزایای بدست آمده از تحول دیجیتال را باطل کند. او معتقد است: «به همان اندازه که مهم است که کسبوکار خود را به سرعت دیجیتالی کنید، به همان اندازه مهم است که آن را به درستی انجام دهید.»