مارتک: محدودیتهای اعمالی برای حفظ حریم خصوصی، هدف قرار دادن مشتریان را از طریق تبلیغات پولی رسانههای اجتماعی برای کسبوکارها سختتر کرده است. با این حال بنا به گزارش وبسایت معتبر Inc، مالک فیسبوک پیشنهاد میکند که ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی این کمپانی، میتوانند راهحلی کارآمد ارائه کنند. این شرکت در اوایل ماه گذشته اعلام کرد که ابزارهای جدیدی را ارائه میکند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و هدف آنها کمک به کسبوکارها برای دستیابی به مشتریان جدید و فعلی است. ابزار «مخاطبان سفارشی» متا در Meta Advantage، مجموعهای است که با ارائه تبلیغات، به خردهفروشان کمک میکند تا فراتر از جامعه مخاطبان هدف خود، مشتریان جدیدی پیدا کنند. پیش از این، تبلیغکنندگان میتوانستند مخاطبان خاصی را از طریق دادههای شخص ثالث (یک گزینه درون پلتفرمی که متا در سال ۲۰۱۸ غیرفعال کرد و اپل استفاده از آن را در سال ۲۰۲۱ محدود کرد)، اطلاعات جمعیتی خاص را هدف قرار دهند. با استفاده از این ابزار جدید، این پلتفرم تبلیغاتی را به مشتریان بالقوه ارائه میکند که توسط الگوریتم هوش مصنوعی انتخاب میشوند. این الگوریتم تعیین میکند که آیا احتمال دارد مشتریان با تبلیغات درگیر شوند یا خیر.
از تابستان 2021 که اپل محدودیتهای حریم خصوصی جدیدی را در بهروزرسانی iOS 14.5 خود اعمال کرد، کسبوکارها نمیتوانند از کوکیهای شخص ثالث برای هدف قرار دادن مشتریان جدید از طریق تبلیغات اجتماعی پولی استفاده کنند. این موضوع تبلیغات در پلتفرمهای اجتماعی را به چالشی برای کسبوکارها تبدیل کرده است؛ بهویژه برای آنهایی که پیش از این به تبلیغات مقرونبهصرفه متکی بودند. بنابراین کسبوکارها به طور فزایندهای به روشهای جدیدی علاقمند شدهاند که به کمک آنها میتوانند مشتریان جدید پیدا کنند.
شرکت متا در تلاش است تا راهحلی برای این موضوع بیابد. در همین راستا و در ماه آگوست، مالک فیسبوک ابزارهای کمپین خرید Advantage+ را برای تبلیغکنندگان در سطح جهان عرضه کرد که به گفته او به کسبوکارها اجازه میدهند به طور خودکار تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را تولید کنند. بنا بر مطالعاتی که متا انجام داه است، این کمپینهای خودکار منجر به کاهش 12 درصدی هزینه هر خرید در مقایسه با تبلیغات سنتی شدند. متا ادعا میکند که ابزار مخاطب سفارشی جدید آن، تبلیغکنندگان را قادر میسازد تا با ارائه تبلیغات به مشتریانی که بهطور الگوریتمی خارج از مخاطبان منتخب تبلیغکننده انتخاب شدهاند، به تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه دست یابند.