مارتک: نظرسنجی انجام شده توسط وبسایت Martech.org نشان میدهند که بیش از 60 درصد بازاریابان معتقدند حوزه مارتک بسیار پیچیده است و از هر پنج نفر یک نفر میگوید که «پیچیدهتر از یک سیاهچاله» است. راهحل این وبسایت برای غلبه بر این پیچیدگی، صرف هزینه بیشتر در این حوزه است. بنا بر همین گزارش، بیش از 70 درصد بازیابان در ایالات متحده آمریکا انتظار دارند بودجه فناوری آنها در سال آینده رشد کند. این پیچیدگی ماحصل افزایش چالشها در جمعآوری، هماهنگسازی و استفاده از دادهها است. این نتیجه بدست آمده بر اساس نظرسنجی از 370 متخصص بازاریابی B2B با عناوین مدیران ارشد و بالاتر، در مشاغل ایالات متحده و بریتانیا با بیش از 250 کارمند است.
به نظر میرسد راهحل این مشکل، تزریق سرمایه است. بیش از 90 درصد از بازاریابان بریتانیا انتظار دارند بودجه آنها در سال آینده رشد کند، علیرغم اینکه اقتصاد این کشور در حال ورود به دوران رکود است. در ایالات متحده 70 درصد انتظار دارند که پول بیشتری برای توسعه مارتک خود دریافت کنند. بنا بر این نظرسنجی، 93 درصد از مدیران میگویند که جایگزینی، بهروزرسانی یا یکپارچهسازی ابزارها در حوزه مارتک، باعث کارآمدتر شدن این بخش شده است.
شرکتها دادههای خود را از ارائهدهندگان بسیار مختلفی دریافت میکنند. تقریبا نیمی از شرکتها (46 درصد) میگویند که از یک تا پنج منبع برای دریافت دادههای شخص ثالث استفاده میکنند، 32 درصد از شرکتها از پنج تا ده منبع و 15 درصد از منابع بیشتری استفاده میکنند. این در حالی است که منابع بیشتر به معنای کارایی بیشتر نیست. این گزارش نشان میدهد افرادی که از بیش از شش منبع شخص ثالث استفاده میکنند، 10 درصد سود هدفگیری کمتر را گزارش کردهاند.
به نظر میرسد آنچه امیدوارید که در سال آینده به انجام برسانید، بستگی به موقعیت سازمانی شما دارد. در میان پاسخدهندگان، بهروزرسانی ابزارهای مارتک اولویت اصلی است (48 درصد). اتخاذ استراتژی برای دادهها و متمرکز کردن دادهها، اولویتهای دیگری هستند که برای مدیران اهمیت دارند.