مارتک: سایت معتبر دادههای تجاری Yahoo Finance به زودی تغییرات بسیار زیادی خواهد کرد و دسترسی و استفاده از آن نیز سادهتر، آگهیهایش کمتر و البته گرانتر خواهد شد و به گفته مدیرانش به مفیدترین راهنما برای امور مالی مردم تبدیل خواهد شد.
«تاپان بات» رئیس و مدیر یاهو فایننس، در مصاحبه با مجله فوربس با اعلام این خبر گفت: «کاربران در Yahoo Finance جدید میتوانند به اطلاعات مالی مانند نکاتی در مورد یافتن بهترین نرخهایِ کارتهای اعتباری، وام مسکن، یا حسابهای پسانداز دست پیدا کنند. همچنین در این مدل جدید «کاربرانِ عادی» میتوانند به طور همزمان به عملکرد چندین سهام نگاه کنند، موردی که قبلاً دسترسی به آن بسیار سخت بود. همچنین ما با گزینش مفیدترین اطلاعات از به وجود آمدن سونامی اطلاعات که هر روز در بازار تولید میشود، جلوگیری کردهایم. در این شکل جدید، فهرستهای خلاصه، شامل فعالترین سهام، بزرگترین برندگان و بازندهها، توصیههای خرید قوی تحلیلگران، و حتی یک لیست از سهامی که کمترین رشد را داشتند، در دسترس کاربران قرار میگیرد.»
او از کاهش خودخواسته ۴۰ درصدی تبلیغات در Yahoo Finance هم خبر داده که به میزان زیادی شلوغی سایت را کاهش و قابلیت استفاده از آن را بهبود بخشیده است. اما در عوض درآمد هر آگهی به میزان قابلتوجهی افزایش داشته است.
رئیس و مدیر یاهو فایننس گفت: «درست است که ما تعداد تبلیغات را کاهش دادهایم، اما افزایش چهاربرابری کلیک و عملکرد مفید تبلیغات را داشتهایم که تجربه خوبی بوده است.»
او همچنین با اشاره این مطلب که Yahoo Financeبرگرفته از web ۱.۰ است و بیست و هفتمین سال فعالیت خود را پشت سر میگذارد، توضیح داد: «Yahoo Finance محبوبیت بالایی دارد و حدود ۹۰ میلیون کاربر دارد. پایگاه کاربران یاهو فایننس با بیش از یک میلیون متخصص سرمایهگذاری و بیش از ۸ میلیون کاربر با سبدهایی به ارزش هر کدام از یک میلیون دلار از محبوبترین سایتهای اطلاعات تجاری با دسترسی گسترده به حساب میآید، اما نیاز به طراحی دوباره داشته است.»
بد نیست بدانید که برخی از این افزودههای جدید به یاهو فایننس، نتیجه خرید شبکه اجتماعی Commonstock در ماه اوت امسال است که پلتفرمی برای سرمایهگذاران خرد به حساب میآید.