مارتک: ظهر روز گذشته (شانزدهم مهر) اینترنت کاربران شرکت هایوب و پارسآنلاین با اختلال گسترده روبهرو شد. به دنبال این اتفاق حتی سایتهای این شرکتها نیز از دسترس خارج شد و سیستم پشتیبانی آنها نیز پاسخگوی شکایت کاربران نبود.
حالا رگولاتوری در اطلاعیهای به «هایوب» و «پارسآنلاین» هشدار داده که هرچه سریعتر این اختلال را رفع کنند. رگولاتوری در اطلاعیه خود اعلام کرده که براساس شکایتهای مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و بررسی دادههای شبکه زیرساخت، مشترکان اپراتور هایوب و پارسآنلاین از حدود ساعت ۱۴ روز گذشته به شبکه ارتباطی دسترسی ندارند، بنابراین این دو شرکت هرچه سریعتر باید نسبت به رفع اختلال اقدام کند.
رگولاتوری تاکید کرده که تیمهای تخصصی از همان دقایق اولیه بروز این اختلال برای یافتن محل قطعی فیبر مشغول به کار شدند و پس از بررسیهای لازم همچنین دریافت آزمایشات فنی در نقاط ابتدایی و انتهایی مسیر نهایتا قطعی در سمت مرکز اصلی اپراتور تشخیص داده شد. به گفته رگولاتوری بعد از شناسایی محل قطعی براساس پیگیریهای انجام شده، مراحل رفع مشکل توسط تیمهای تخصصی مورد پیگیری قرار گرفت.
رگولاتوری در انتهای اطلاعیه خود تاکید کرده که انتظار میرود اپراتور هایوب و پارسآنلاین در راستای پاسخگوی شفاف و سریع به کاربران خود، ضمن اعلام مراحل پیگیری رفع اختلال به کاربران، نسبت به رفع هرچه سریعتر مشکل اقدام کنند. طبق پیگریهای خبرنگار مارتک برخی از نیروهای فنی شرکت هایوب در اظهار نظری کوتاه اعلام کردهاند که با مشکل سختافزاری روبهرو هستند و ایراد زیرساختی بهوجود آمده که درحال پیگیری حل آن هستند.