مارتک: «دیجیکالا مهر» که کمپین مسئولیت اجتماعی پلتفرم دیجیکالا محسوب میشود، با آغاز بازگشایی مدارس طرح نیکوکاری خود با عنوان «لبخندی که تو دلیلشی» را شروع کرده است. این کمپین در طرح «بازگشت به مدرسه» برای تامین اقلام مورد نیاز کودکان مستعدی که در مناطق کمبرخوردار زندگی میکنند و ممکن است کمبود لوازم تحصیلی در زندگی درسی آنها موثر باشد، طراحی و اجرا میشود. در این کمپین نیکوکاری «دیجیکالا مهر»تصمیم دارد نوشتافزار هزار و پانصد کودک در مناطق کم برخوردار را تامین کند.
برای شرکت در این کمپین کافی است به صفحه مخصوص در «دیجیکالا مهر» مراجعه کنید و با چند کلیک، کالای مورد نیاز موسسههای نیکوکاری و سازمانهای مردم نهاد را تهیه کنید. در نهایت این خریدها از طریق «دیجیکالا مهر» به صورت رایگان در اختیار خیریههای نیکوکاری برای ارسال به کودکان مناطق کمبرخوردار قرار میگیرد. پلتفرم دیجیکالا مهر با بیش از 70 موسسه نیکوکاری و سازمان مردم نهاد در 7 حوزه محیط زیست و حیوانات، خدمات اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، تحصیل و سوادآموزی، سالمت و درمان و… همکاری می کند همچنین تا کنون بیش از 14 هزار نفر از طریق این پلتفرم به موسسات نیکوکاری کالا اهدا کرده اند و مجموع مبلغ کالاهای اهدا شده بیش از 5 میلیارد تومان است.
این طرح کمپین «دیجیکالا مهر» هم با همکاری موسسه «بنیاد دانش» برای تامین لوازم التحریر کودکان 6 منطقه کمبرخوردار ایران طراحی شده است. در این کمپین لیست لوازم التحریر مورد نیاز کودکان، در پلتفرم «دیجیکالا مهر» به نیکوکاران نمایش داده میشود و کاربر به دلخواه خود می تواند کالای مورد نظر را به کودکان کم برخوردار اهدا کند. تمرکز خدمات این بنیاد بر حمایت از دانش آموزان با استعداد، اما کمبرخوردار در سراسر ایران است؛ به گونهای که امنیت مالی، روانی و مهارتی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
«دیجیکالا مهر» نیز فعالیت خود را از آبان سال 1400 شروع کرده و هدفش این است که کالاها و خدمات مورد نیاز موسسهها و خیریهها را به نیکوکاران نمایش دهد تا در نهایت هر فرد براساس تمایل خود به این نهادهای نیکوکاری کمک کند. در نهایت نیز کالاهای خریداری شده از سوی نیکوکاران از طریق «دیجیکالا مهر» به دست خیریهها میرسد. «دیجیکالا مهر» براساس هر موضوعی طرحهای مختلفی برگزار میکند که از جمله آن طرح «لبخندی که تو دلیلشی» است که به مناسبت آغاز سال تحصیلی شروع به کار کرده است.