پلتفرم اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) احتمالا تبلیغات خود را به شیوه صحیح برچسب نمیزند و دوباره در معرض ریسک برخورد با کمیسیون فدرال تجارت (FTC) قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، طی روزهای اخیر گزارشهای متعددی از ظهور تبلیغات در تایملاین کاربران بدون برچسبهای مربوطه منتشر شده است.
طبق گزارش های منتشر شده، علاوه بر گروههای صنعتی، کاربران نیز چند تبلیغ رصد کردهاند که برچسب معمول «آگهی» نداشت. این برچسب پست را به عنوان یک محتوای پولی از معمولی جدا میکند. البته با کلیک روی بخش «…» پستهای مذکور که نشاندهنده پولی بودن آنها است، آگهی بودن محتوا کاملا واضح خواهد بود.
تبلیغات بدون برچسب کاربران را ناراضی کرده، زیرا ممکن است به طور اشتباه تصور کنند پلتفرم پستهایی از اکانتهایی که آنها فالو نمیکنند را در تایملاین شان نشان میدهد. از سوی دیگر، این چالش ریسک مشکلات حقوقی بیشتر با کمیسیون فدرال تجارت را نیز در بر دارد.
ناندینی جامی یکی از بنیانگذاران گروه نظارتی «Check My Ads» طی روزهای گذشته نمونههایی از این موارد را در حساب کاربری ایکس خود منتشر کرده است. این گروه غیرانتفاعی مشغول بررسی چالش است و کاربران ایکس را تشویق میکند تا نمونههای مشابهی که رصد میکنند را گزارش دهند. هنوز مشخص نیست تبلیغات بدون برچسب در نتیجه باگ یا یک تغییر عمدی توسط شرکت ایجاد شدهاند.