مارتک: «پونیشا» یکی از اصلیترین و بزرگترین پلتفرمهای فعال در حوزه فریلنسینگ یا آزادکاری تصمیم گرفته برای عملکرد بهتر، تغییرات فنی و ظاهری در
وبسایت خود ایجاد کند. وبسایت جدید پونیشا قرار است اوایل پاییز امسال در دسترس کاربران قرار بگیرد، هرچند که به گفته مسعود حمیدزاده، مدیر ارشد اجرایی پونیشا به «مارتک» نسخه آزمایشی این وبسایت در حال حاضر در اختیار گروه محدودی قرار گرفته است.
قسمت اعظم کار فریلنسرها و کارفرماها در وبسایت خلاصه میشود، بنابراین عملکرد مطلوب وبسایت نقش مهمی در رضایت کاربران خواهد داشت. در همین راستا پونیشا تصمیم گرفته است که وبسایت جدید خود بهبود ببخشد.
مسعود حمیدزاده، مدیر ارشد اجرایی پونیشا، در مورد اینکه چرا به فکر تغییرات در وبسایت خود افتادهاند به «مارتک» میگوید: «به نظر ما بازار فریلنسینگ مخصوصا در ایران با اتفاقهایی که در سالهای اخیر رخ داده است با تغییرات زیادی همراه شده است. ورود نسل Z به بازار کار یا همهگیری ویروس کرونا و … همه متغیرهایی بودند که به شدت باعث شدند که این بازار به سمت و سوی گسترش برود و فرصتهای جذابی در آن ایجاد شود. در راستا با همین اتفاقها و رسالت پونیشا سعی کردیم برنامهریزی انجام دهیم که فعالیت خود در این فضا را گسترش و رشد دهیم.»
او ادامه داد: «قسمت اعظمی از فرایند فعالیت فریلنسرها و کارفرماها از طریق سایت اتفاق میافتد. در واقع در این فرایند که افراد پروژهها را ثبت میکنند تا همدیگر را پیدا و با هم تعامل کنند و به نتیجه برسند، سایت نقش مهمی دارد. سایت پونیشا هم در قدیم توسعه پیدا کرده بود و در چند سال گذشته توسعهای روی آن رخ نداده بود.»
آنطور که او توضیح میدهد در قدم اول آنها زیرساخت وبسایت را به نحوی ارتقا دادهاند که بتوانند جوابگوی رشد تعداد کاربرانی خود باشند. به گفته او هر روز به تعداد کاربران پونیشا اضافه میشود و وبسایت پیشین ظرفت پشتیبانی از این میزان کاربر را نداشته است. حمیدزاده تاکید میکند که در قدم دوم تغییراتی که لازم بوده را روی محصول خود اعمال کردهاند، چون وبسایت قبلی این ظرفیت را در اختیار آنها نمیگذاشت تا تغییرات لازم را روی محصول خود پیادهسازی کنند.
اما وبسایت جدید قرار است با چه تغییراتی همراه باشد. حمیدزاده در پاسخ به این سوال توضیح داد: «وبسایت جدید قرار است نحوه کار برای کارفرماها و فریلنسرها را تهسیل کند. این اتفاق به دو طریق اتفاق خواهد افتاد. ابتدا اینکه کاربردپذیری وبسایت بهتر خواهد شد و دوم اینکه فرایند انجام کارها رابازنگری کردیم و سعی شده تا به شکل بهینهتر و دسترسپذیرتر وبسایت را طراحی کنیم. همچنین خدمات جدید و جذابی به سایت اضافه میشود و بستری برای گسترش مستمر ایجاد خواهد شد.»
او همچنین در مورد اینکه وبسایت جدید چه تغییراتی در نحوه بازاریابی و تبلیغات برای پونیشا ایجاد میکنند، اعلام کرد: «از نظر بازاریابی و تبلیغات هم محدودیتهایی روی وبسایت قدیمی وجود داشت که کار تیم بازاریابی را در فرایند ثبتنام، ثبت پروژه و .. سخت میکرد. در محصول جدید مسیرهای کاربران را برای ثبتنام یا ثبت پروژه بسیار آسانتر کردیم که در مجموع باعث میشود بازاریابی که تیم انجام میدهد به دنبال خود ثبتنام موفقیتآمیز بیشتری را برای کسب و کارمان به همراه داشته باشد. همچنین سرمایهگذاری ویژهای در قالب آموزش و گسترش دامنهی خدمات فریلنسینگ نیز برنامهریزی کردهایم.»
به باور حمیدزاده سود این تغییرات برای آنها این است که به عنوان راهبر این بازار میتوانند جایگاه خود را بیشتر از گذشته ارتقا دهند و از سمتعلاوه بر کمک به گسترش این بازار، خدمات خود به کاربران این حوزه را نیز وسعت دهند.