مارتک: «جابار» و «پادرو» برای دسترسی همه کاربران «پادرولند» به لاکرهای هوشمند جابار در سطح ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند. با امضای این قرارداد همه کاربران پادرولند، پادروپین و پادروشاپ میتوانند از خدمات ویژه جمعآوری و تحویل مرسولات توسط لاکرهای جابار استفاده کنند.
پادرو و جابار در این تفاهمنامه، توافق کردند تا امکانات ویژه جابار به خدمات متنوع پادرولند شامل ایجاد زیرساخت یکپارچه فروش آنلاین، ارائه خدمات لجستیک یکپارچه، دسترسی به لاکرهای هوشمند، پرداخت امن و امانی، خدمات ارسال اختصاصی و اعطای دستگاههای پرداخت اضافه شود.
جابار ارائهدهنده صندوقهای هوشمند پستی در مکانهای مشخص شهری است که از مرسولات پستی حفاظت و نگهداری میکند تا کاربران نهایی بتوانند در زمان و مکان دلخواه مرسوله خود را تحویل بگیرند. در حال حاضر ۹۷ لاکر هوشمند جابار در ۴۷ ایستگاه در سراسر ایران مستقر شده است؛ لاکرهای هوشمند جابار در اصل سیستمهای خودکار و بدون نیاز به اپراتور هستند که امکان استفاده از آنها در تمام مدت روز و حتی ایام تعطیل هم فراهم است. این یکی از مزایای اصلی لاکرهای هوشمند است که سیستمهای پستی سنتی قادر به فراهم کردن آن نیستند.
پشوتنپورپزشک، مدیرعامل پادرو درباره شکلگیری این اکوسیستم گفت: «پیوستن جابار به این اکوسیستم میتواند بهعنوان یک امکان ویژه برای کسبوکارهای خرد و متوسط که نیازمند زمان و مکان منعطف برای تحویل سفارشهای مشتریان هستند به شمار رود. جابار با پوشش خوبی که در شهر تهران برای شهروندان ایجاد میکند؛ میتواند به یک حلقه اتصال برای بهینهسازی خدمات لجستیکی و جابجایی مرسولات تبدیل شود.»
به عقیده پورپزشک ملحق شدن جابار به اکوسیستم پادرولند فرصت مناسبی برای کسبوکارهایی است که از خدمات این اکوسیستم استفاده میکنند و میتوانند از جابار بهعنوان یک گزینه قابل اعتماد حتی برای فرآیند جمعآوری سفارشهای خود در شرایط ویژه استفاده کنند.
رامین سمیعزاده، مدیرعامل جابار نیز در حاشیه مراسم امضای این تفاهمنامه درباره همکاری با پادرو توضیح داد: «اتصال به شبکهی پادرولند این فرصت را برای لاکرهای جابار ایجاد میکند تا بتواند میزبان بستههای پستی بیشتری از سمت کسبوکارهای خرد باشد. جابار در تهران، کرج، رشت، مشهد و کیش لاکرهای هوشمندی را برای استفاده کاربران خود طراحی و تامین کرده است، ما قصد داریم تا پایان سال بیش از ۲۰۰ لاکر را به شبکهی جابار اضافه کنیم. ۷۰ درصد از این تعداد در شهر تهران توزیع خواهد شد.»
به باور او استفاده از این لاکرها میتواند یک امکان ویژه برای کسب و کارها تلقی شود تا بتوانند خدمات با کیفیتتری را به مشتریان خود در حوزه لجستیک ارائه کنند.
یکی از امتیازهای همکاری جابار و پادرو، استفادهی کاربران پادروشاپ از این امکان ویژه است. کاربران پادروشاپ که بیشتر فروشندگان فعال در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام هستند به انعطاف بیشتری برای زمان یا مکان جمعآوری و تحویل سفارشها نیاز دارند. با خدمات جابار فروشندگان میتوانند متناسب با شرایط زمانی و مکانی دلخواه از امکانات جابار استفاده کنند. همینطور این امکان برای مشتریان آنها نیز فراهم است تا بتوانند مکان یا زمان مورد نظر خود را برای دریافت سفارششان انتخاب کنند.
سمیعزاده با اشاره به این نکات ادامه داد: «شاید بتوان کارکرد اصلی خدمات جابار را ارائه خدمات در ایام تعطیل یا ساعات غیراداری که خدمات جمعآوری یا تحویل توسط شرکتهای پستی دیگر با محدودیت مواجه است؛ دانست. بنابراین حضور این سرویس در پادروپین همراه با شرکتهای پستی، یک گزینهی کاربردی برای همه کسبوکارهاست.»
همکاری جابار با سرویسهای مختلف پادرو از جمله پادروپین به عنوان پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی و فروشگاهساز پادروشاپ که امکان پرداخت و ارسال را به فروشندگان فعال در شبکههای اجتماعی ارائه میدهد؛ یک همکاری موثر در صنعت لجستیک است و میتواند کیفیت خدمات این حوزه را به ویژه در بخش فروش آنلاین ارتقا دهد.