مارتک: دیجیفای، که در حوزه ساخت سایتهای فروشگاهی فعالیت میکند، اخیرا اعلام کرده بود که از این به بعد تبلیغات پذیرندههای خود را نیز انجام خواهد داد. با این حال انجام این کار برای دیجیفای آسان نبوده، چرا که افزایش پذیرندههای این کسب و کار و حجم بالای تبلیغات آنها، دیجیفای را با مشکلات قابل توجهی مواجه کرد.
در همین راستا حالا این شرکت اعلام کرده است با همکاری که در این زمینه با پلتفرم «ادورج» شروع کرده، توانسته چالش حجم زیاد تبلیغات پذیرندههای خود را حل کند. دیجیفای اعلام کرده که در این زمینه کانالهای مختلفی را برای تبلیغات پذیرندههای خود امتحان کرده و در نهایت یکی از سرویسهایی که برای آنها نتیجه بخش بوده، ادورج بوده است.
براساس اظهارت مدیران دیجیفای، این شرکت از اواسط خرداد ماه امسال همکاری جدی خود با ادورج را کلید زده و توانسته تا اواسط تیر ماه نیز ۳۲ کمپین مختلف را با این پلتفرم پیادهسازی کند. این شرکت خبر میدهد که از آنجایی که تبلیغات بنری آنها با ادورج رضایتبخش بوده، تصمیم گرفتهاند که تبلیغات ریتارگتینگ خود را هم با این مجموعه شروع کنند.
بر اساس توضیحات دیجیفای، با توجه به اینکه که تعداد درخواستهایی که برای خدمات تبلیغات پذیرندههایشان داشتهاند رو به افزایش است، این همکاری ادامهدار خواهد بود.
ادورج در واقع یکی از زیرمجموعههای اسمارتک، پلتفرم ارایهدهنده تکنولوژیهای مارکتینگ است که طی دو سال از زمان شروع به فعالیتش، بنا بر ادعای معاون ارشد محصولش، رشد قابلتوجهی در بازار تبلیغات هوشمند و هدفمند داشته است.
نادر حیدری، معاون ارشد محصول اسمارتک، در گفت و گو با «مارتک» اعلام میکند که ادورج بستری برای تبلیغات هدفمند است که منجر به افزایش فروش، استفاده از خدمات و هر هدفی که مد نظر یک کسب و کار است، میشود. حیدری مزیت رقابتی ادورج را که باعث کسب رضایت بسیاری از کسب و کارها شده است، به کار گیری هوش مصنوعی در فرآیند فعالیتشان عنوان میکند.
او در این زمینه به «مارتک» میگوید: «مزیت اصلی ما در بازار تبلیغات این است که از ماژولی، به اسم Brain استفاده میکنیم که در واقع یک نوع هوش مصنوعی است. کار این هوش مصنوعی این است که تشخیص میدهد هر نفری که وارد وبسایت یا پلتفرم کسب و کاری میشود، چه چیزی را به او نمایش دهد که احتمال اینکه محصول برایش جالب باشد و روی آن کلیک کند یا نسبت به خرید آن واکنشی نشان دهد، بیشتر خواهد بود.»
او در پاسخ به این سوال که چگونه هوش مصنوعی مورد استفاده در ادورج به این قدرت تشخیص رسیده است، توضیح میدهد: «روی بستری از دیتا کار کردیم و در واقع مدلهای انجام تبلیغاتی خود را توسعه دادیم که بستر دیتای گروه دیجیکالا بوده است. ما امکان رصد و ارزیابی رفتار نزدیک به 50 میلیون کاربر را داشتیم، البته این به معنی استفاده از دیتای کاربران نیست، بلکه ما رفتار کاربران را یاد گرفتیم و توانستیم متوجه شویم چه چیزی برای چه نوع کاربری جالبتر است و امکان واکنش نشان دادن آن به محصول و خدماتی بیشتر است.»
او معتقد است اینکه کسب و کاریها از خدمات ادورج راضی هستند، به این موضوع باز میگردد که این پتلفرم فعال در حوزه تبلیغات توانسته عملکرد گروههای مارکتینگ در انجام موفق کمپینهای تبلیغاتی را بالا ببرد.
حیدری در این مورد میگوید: «هر کسب و کاری یک بودجه برای تبلیغات خود دارد و هنر شرکتها این است که از این بودجه تبلیغاتی به بهینهترین شکل ممکن استفاده کنند. به همین دلیل عملکرد بالای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری مهم است، چرا که هرجا که عملکرد تبلیغاتی بهتری داشته باشند، میتواند سرویس و خدمات بهتری هم در اختیار کاربرانشان بگذارند. ما توانستهایم با روشهای تبلیغاتی هوشند، عملکرد شرکتها در انجام تبلیغات را بالا ببریم و در کنار آن کمک کنیم که هزینههای منطقی برای تبلیغات خود صرف کنند.»