مارتک: کاربران اسنپ با مشارکت در طرحهای نیکوکاری باشگاه مشتریان این سوپر اپلیکیشن توانستهاند با جمعآوری 400 میلیون تومان، در راهاندازی مرکز مشاوره ویژه افراد اتیسم مشارکت کنند.
طبق اعلام گروه اسنپ، در طرحهای نیکوکاری باشگاه مشتریان یا همان اسنپکلاب، صد هزار بار مشارکت شده و در مجموع مبلغ 400 میلیون تومان برای هزینه راهاندازی مرکز مشاوره ویژه افراد اتسیم پرداخت شده است. طبق ادعای اسنپ با راهاندازی این مرکز، خانوادههای فرد دارای اتیسم میتوانند از خدمات مشاوره تخصصی آنلاین بهرهمند شوند.
همچنین اسنپ اعلام میکند که ظرف یک ماه از آغاز به کار مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم، ۵۲۳ تماس با این مرکز برقرار شده است. به باور اسنپ این تعداد تماس در واقع تعداد دغدغههای حل شده، تعداد چالشهای رفع شده، تعداد خانوادههایی است که احساس تنهایی نکرده و با مشارکت اسنپ و کاربرانش همراهی کارشناسان این حوزه را داشتهاند.
با این اتفاق اسنپ اعلام کرده که توانسته با همکاری «انجمن اتیسم ایران» در دهمین طرح نیکوکاری خود با عنوان «مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم» گامی برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم بردارد.
طبق آمار در ایران از هر صد نفر یک نفر دارای اختلال اتیسم است، به همین دلیل علاوه بر طرح نیکوکاری «مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم»، تیم اسنپ در سالهای گذشته نیز با هدف اطلاعرسانی و آگاهسازی جامعه در مورد اختلال اتیسم در قالب یک کمپین با عنوان «دنیای متفاوت من» با انجمن اتیسم ایران همکاری کرده است.
هدف از این کمپین فرهنگسازی و افزایش آگاهی جامعه در مورد اختلال اتیسم بود تا همه افراد جامعه این پیام را که دنیای افراد دارای اتیسم از دنیای دیگران کاملا متفاوت است درک کنند.
علاوه بر این اسنپ با استفاده از شبکههای اجتماعی خود تلاش کرده تا کاربران مسافر و راننده را با دنیا متفاوت افراد دارای اتیسم آشنا کند و روشهای تعامل مناسب را در برخورد با این افراد به کاربرانش آموزش دهد.
به گزارش روابط عمومی اسنپ در سالهای اخیر، این مجموعه طرحهای نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربران در باشگاه مشتریان (اسنپکلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرحهایی مانند «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه کودکان دارای معلولیت» و «حمایت از کودکان بیسرپناه» در اسنپکلاب با استقبال کاربران روبهرو شده بود.
اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ تلاش دارد با شناسایی طرحهای موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاریرسان باشد. خیریهها و سازمانهای مردم نهاد میتوانند طرحهای پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.