مارتک: گلایه والدین از قیمتهای نجومی سرویس مدارس، کیفیت پایین امکانات خودروهای مورد استفاده و همچنین نگرانی از امنیت سفرها و نبود نهاد مسئول پاسخگو، در چند سال گذشته دغدغههای اصلی درباره این سرویسها بودهاند. حالا تپسی با هدف کاهش نارضایتی والدین از سرویس مدارس سنتی، سرویس جدید خود به نام «سرویس مدرسه» را برای رفتوآمد دانشآموزان به مدارس راهاندازی کرده است.
براساس اعلام تپسی، این سرویس در سال تحصیلی 1402 – 1403 برای دانشآموزان شهر تهران در دسترس است و والدین میتوانند از همین امروز، برای رزرو سرویس به اپلکیشن تپسی مراجعه کنند. نگار عرب، معاون ارتباطات سازمانی تپسی در گفتوگو با «مارتک» اعلام میکند که تپسی در ماههای گذشته و با هماهنگی سازمان تاکسیرانی تهران، کار توسعه «سرویس مدرسه» را آغاز کرده تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد، دغدغههای موجود در این زمینه را برطرف کند.
او در مورد هدف ورود تپسی به این بازار به «مارتک» میگوید: «دلیل ورود به سرویس مدارس، نارضایتی و دغدغه والدین در مورد سرویسهای سنتی مدارس بود که آنها را مجبور به پرداخت هزینههای گزاف و خارج از عرف میکرد. در واقع این نارضایتی بسیار پررنگ بود و نیاز به وجود یک سرویس استاندارد در این زمینه بسیار احساس میشد. بنابراین تپسی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین به خاطر تکنولوژی که در سرویسهای خود استفاده میکند، تصمیم گرفت به دغدغه والدین در این زمینه پاسخ دهد و سرویس مدارس را راهاندازی کرد.»
نحوه استفاده از سرویس
عرب میگوید والدین با مراجعه به اپلیکیشن تپسی و انتخاب «سرویس مدرسه» میتوانند از این سرویس به صورت آنلاین ستفاده کنند. او در مورد فرآیند استفاده از این سرویس توضیح میدهد: «والدین با مراجعه به سرویس مدرسه در اپ تپسی بعد از ثبتنام، میتوانند مبدا و مقصدی که دانشآموزشان قرار است در آن پیاده یا سوار شود را انتخاب کنند. در قدم بعدی بازه قیمت به آنها نمایش داد میشود، اگر این قیمت مورد تاییدشان بود مبلغ 900 هزار تومان را به عنوان پیش پرداخت، واریز میکنند و وقتی که سرویس نهایی شد، رقم تایید شده که در همان بازه قیمت پیشپراخت است، نشان داده میشود. در نهایت والدین میتوانند این رقم را پرداخت کنند. همچنین امکان پرداخت هزینه به شکل اقساطی هم وجود دارد.» براساس توضیحات او سرویس مدرسه تپسی تا 30 درصد ارزانتر و با تضمین بازگشت وجه برای تعطیلات غیر تقویمی شروع به کار کرده است.
عرب در توضیح امنیت این سرویس هم میگوید: «در سرویس مدرسه تپسی، یک راننده ثابت به دانشآموزان اختصاص داده شده و مشخصات و اطلاعات تماس آن نیز در اختیار والدین قرار میگیرد. همچنین بر خلاف سرویسهای سنتی که امکانی برای نظارت بر سفر ندارند، تپسی این امکان را در اختیار والدین قرار میدهد تا برای اطمینان بیشتر، در طول زمان حضور فرزندشان در سرویس، سفر را به صورت آنلاین رصد کنند.»
او ادامه میدهد: «از سوی دیگر، رانندگان فعال در سرویس مدرسه تپسی، رانندگانی هستند که با بررسی سوابق سفرهایشان انتخاب شدهاند و ضمن داشتن تائیدیه صلاحیت از پلیس و امتیاز بالا، سایر مدارک مورد نیاز مانند گواهی سلامت را هم دارا هستند.»
به گفته او این شرکت با دارا بودن تیم پشتیبانی و امنیت سفر 24 ساعته، به صورت مستمر سفرهای سرویس مدارس را بررسی کرده و پاسخگوی والدین خواهد بود.