مارتک: همانطور که اخبار توکنهای غیرقابل معاوضه یا NFTها جایگاه خودشان را در لابهلای اخبار جالب دنیای دیجیتال پیدا کردهاند، مرزهای نفوذ و اثرگذاری آنها هم بسیار فراتر از حلقههای ارزهای دیجیتال میرود. طبق گزارشهای اخیر، پیشبینی میشود که بازار جهانی NFT تا سال 2030 به ارزشی بالغ بر 72/211 میلیارد دلار برسد.
یکی از دلایل اصلی رشد این توکنها، اشتهای سیریناپذیر جهان برای نوآوریهای دیجیتال و نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی NFT است. در همین راستا، وبسایتbeincrypto.com در مطلبی به اثرگذاری رسانههای اجتماعی بر تقویت قدرت توکنهای غیرقابل معاوضه پرداخته است.
بر این اساس، توکنهای غیرقابل معاوضه یا NFT به طور غیرقابل برگشتی خطوط بازار ارزهای دیجیتال را بازتعریف کردهاند. منحصر بهفرد بودن و غیر قابل معاوضه بودن، از ویژگیهای تعیینکننده این داراییها است. NFTها که به طور عمده روی بلاکچین اتریوم ساخته شدهاند، توسط سایر توکنها مانند BNB Chain و Flow پشتیبانی میشوند. حالا این امر، بعد جدیدی از مالکیت را به ارمغان آورده است.
در حال حاضر این داراییهای دیجیتال در طیف گستردهای از بازارها جایگاه خود را پیدا کردهاند. در واقع، کارکرد آنها از حوزه آثار هنری، موسیقی، و ویدئوها گرفته تا بازار املاک و مستغلات مجازی به صورت دیجیتال یا فیزیکی گسترش یافته است.
فناوری بلاکچین، مالکیت دارایی را تسهیل و ابعاد جدیدی را برای کسب درآمد تولیدکنندگان خلق کرده است. از سوی دیگر، توکنها به طور همزمان، یک راه سرمایهگذاری غیرمتعارف و هیجانانگیز برای جمعآوری داراییهای دیجیتال فراهم میکنند.
آمار و ارقام همچنین نشان میدهد که تاثیرگذارترین پلتفرم بازاریابی برای این فناوری، رسانههای اجتماعی هستند. این رسانهها، محتوای دیجیتال را دموکراتیزه و یک فرآیند ایدهآل را برای ترویج و رشدNFT ها فراهم کردهاند. هنرمندان، سازندگان و دیگر صاحبان داراییهای دیجیتال از پتانسیل گستردگی پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، توییتر و تیکتاک برای نمایش NFTهای خود استفاده کردهاند.
صاحبان داراییهای دیجیتال، از طریق انتشار پستهای جذاب، ویدیوهای تعاملی و استوریهای جالب، به طور موثری علاقه خریداران بالقوه را برمیانگیزند که نتیجه آن هدایت ترافیک قابلتوجهی از کاربران به بازارهای NFT است.
نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی NFT به سازندگان و هنرمندان محدود نمیشود. در واقع، اینفلوئنسرها و افراد مشهور به طور فعال به این گروه پیوستهاند و از پایگاه گسترده دنبالکنندگان خود استفاده میکنند تا NFTها را به جریان اصلی خرید و فروش بدل کنند. این چهرههای محبوب با تأیید یا راهاندازیNFTهای خود، تعامل کاربران با این فناوری را افزایش دادهاند که نتیجه آن تبلیغات بیشتر برای این داراییهای دیجیتال است.
رسانههای مجازی در پرورش شبکههای قوی که به رگ حیاتی اکوسیستم NFT تبدیل شدهاند، بسیار اثرگذار بودهاند. از اینفلوئنسرها گرفته تا علاقمندان به ارزهای دیجیتال، نظرات خود را به اشتراک میگذارند، در مباحث مربوطه شرکت کرده و از یکدیگر در بهرهگیری از دارایی دیجیتال حمایت میکنند.
راهکارهای سوشال مارتینگ برای فروش توکنها
هنگامی که رسانههای اجتماعی به درستی مورد استفاده قرار گیرند، میتوانند به ابزاری تاثیرگذار برای بازاریابی NFT تبدیل شوند. در ادامه برخی از جذاب ترین استراتژیهایی که در آنها رسانههای اجتماعی به ترویج NFT کمک میکنند، ذکر شده است:
پاداش دادن به علاقمندان رسانههای اجتماعی و تسهیل توزیع محتوا از طریق NFT: شرکتها میتوانند به علاقمندان رسانههای اجتماعی خود پاداش دهند و آنان را به اشتراکگذاری محتوا از طریق NFTها را تشویق کنند.
ایجاد یک حضور آنلاین قوی: حضور قاطعانه در رسانههای اجتماعی مجموعه NFT را قادر میسازد تا مخاطبان بیشتری را مجذوب خود کند، جامعهای منحصر بهفرد ایجاد کند و با مصرفکنندگان بالقوه تعامل داشته باشد. پلتفرمهای تبلیغاتی اغلب شامل توییتر، اینستاگرام، دیسکورد و ردیت هستند.
تعامل با اینفلوئنسرها، هنرمندان یا افراد مشهور: همکاری با اینفلوئنسرها، هنرمندان یا افراد مشهور میتواند دیده شدن مجموعه NFT را تقویت کند و طیف وسیعتری از سرمایهگذاران و علاقمندان را به خود جذب کند. این امر همواره منجر به افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمتها میشود.
پیادهسازی تاکتیکهای بازاریابی ایمیلی: ادغام NFTها در کمپینهای بازاریابی ایمیلی یک رویکرد نوآورانه است.علاوه بر این، با گذشت زمان، استفاده مداوم از NFTها برای آموزش افراد در مورد فناوری از طریق ایمیل میتواند نرخ تبادل و فروش را افزایش دهد.
اتخاذ تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی: با اتخاذ تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، سازندگان NFT، معاملهگران و کسبوکارها میتوانند فعالیتهای مخرب احتمالی را در طول تراکنشها شناسایی کرده و از آن جلوگیری کنند. این اقدام احتیاطی ، گسترش اکوسیستم NFT سالم تر را تضمین میکند.
با افزایش محبوبیت NFTها، نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی آنها اهمیت بیشتری پیدا میکند. با پیشرفتهای اخیر مانند اذغام توئیتر با فناوری بلاکچین میتوان آینده روشنی را برای این داراییهای دیجیتال ترسیم کرد. ادغام رسانههای اجتماعی و NFTها گواهی بر طبیعت پویا و به سرعت در حال تحول دنیای دیجیتال است.