مارتک: شرکت انویدیا قرار است قدرت محاسباتی و جعبه ابزار NeMo خود را در اختیار مشتریان اسنوفلیک (Snowflake) قرار بدهد تا بتواند هوش مصنوعی را بر اساس دادههای آن آموزش دهند.
بنا به گزارش وبسایت martech.org، همکاری جدید بین انویدیا و اسنوفلیک به شرکتها اجازه میدهد تا دستیارهای هوش مصنوعی تولید کنند که بر اساس دادههای خودشان آموزش دیدهاند.
انویدیا به تازگی در حال ارائه محاسبات با شتاب GPU و مدل اصلی زبان بزرگ (LLM) به نام NeMo به مشتریان اسنوفلیک است. مشتریان میتوانند از این ابزار و دادههای تجاری اختصاصی خود، از خدمات پیشرفته هوش مصنوعی مانند چتباتها و امکانات جستجو استفاده کنند.
این ابتکار به این دلیل اهمیت دارد که بزرگترین نقطه ضعف هوش مصنوعی مولد تمایل آن به ابداع حقایق است. این موضوع به ویژه در مورد سیستمهایی مانند چت جی پیتی، بینگ و بارد که بر بستر مجموعه دادههای بسیار بزرگی آموزش دیدهاند، صدق میکند.
یکی از راههای کاهش این «تصورات اشتباه»، آموزش سیستمها بر بستر دادههای کوچکتر و محدودتر است.
انویدیا با برنامه NeMo Guardrailsخود احتمال وقوع این تصورات اشتباه را کاهش میدهد. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در این باره گفت: «انویدیا و اسنوفلیک با هم کارخانهای ایجاد خواهند کرد که به شرکتها کمک میکند تا دادههای ارزشمند خود را به مدلهای هوش مصنوعی سفارشی تبدیل کنند و برنامههای پیشگامانه جدید خود را ارتقا دهند.»
این ابزار، اولین ابزاری نیست که به شرکتها اجازه میدهد تا از هوش مصنوعی مولد به این روش استفاده کنند. در ماه گذشته، مایکروسافت استودیوی هوش مصنوعی آژور را راهاندازی کرد که به مشتریان اجازه میدهد اپلیکیشنهای سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Copilot را ایجاد کنند.