مارتک: تجارت الکترونیک در استریمهای تلویزیونی در حال تبدیل شدن به روند رایجی در دنیای تجارت و تبلیغات است؛ زیرا امکان خرید با فرمهای تبلیغاتی جدید مانند Roku Action Ads در حال تسهیل و گسترش است.
پلتفرم استریم Roku همکاری جدیدی را با Shopify شروع کرده است که به خریداران این امکان را میدهد تا از طریق تلویزیونهای خود بتوانند از شاپیفای خرید کنند.
در نتیجه این همکاری جدید، تبلیغات از طریقRoku Action Ads به کاربرانRoku ارائه میشود. به این ترتیب با کلیک روی آگهی، کاربر میتواند اطلاعات بیشتری دریافت کرده و در نهایت به سادگی از طریق صفحه تلویزیون خود خرید کند.
بنا به گزارش وبسایت martech.org، در هنگام پرداخت اطلاعات پرداخت مشتری از پلتفرم Roku Pay جمعآوری میشود و خریدهایی بدون درز اطلاعات را تضمین میکند.
پیش از این و در سال گذشته میلادی نیز تبلیغاتی از سوی Walmart و Doordash به Roku سپرده شده بود. این تبلیغات با نام Action Ads میتوانند هر نوع اقدامی را به یک تبلیغ در پلتفرمهای استریم اضافه کرده و مشتری را به خرید ترغیب کنند.
به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میتواند یک کد QR یا یک پیام متنی برای مشتری بفرستد تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا نام تجاری خود را به اطلاع آن برساند.
رابطه Roku با Shopify تا پیش از این همکاری، به بازاریابها این امکان را میداد تا کمپینهای تبلیغاتی را اجرا و اسناد را از طریق Roku تایید هویت کنند.
اکنون در پی گسترش همکاریها از طریق Action Ads، تاجران Shopify و سایر فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ به دادههای مشتری، روند خرید و چشمانداز جامعتری از بازار، دسترسی خواهند داشت.
با این اوصاف انتظار میرود افزودن خریدهای تک کلیکی به تجربههای پخش استریم، با افزایش مخاطبان سرویسهای تلویزیونی، بیش از پیش رایج شود.
این روزها دیگر تلویزیون فقط به کمپینهای تبلیغاتی پرطرفدار یا حتی فقط برای برندسازی هدفمند، محدود نیست.