مارتک: فلایتیو به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار گردشگری آنلاین کشور، از وبسایت جدید خود رونمایی کرد. فلایتیو در وبسایت جدید خود سعی کرده از خرید بلیت سفر گرفته تا رزرواسیون هتل و جستجوی آسان و سریع، سرعت فرایند را در راستای بهبود رابطه کاربری افزایش دهد و تجربه کاربری بهتری را برای مشتریانش خلق کند. از سوی دیگر در وبسایت جدید، جستجو با تشخیص خودکار پیادهسازی شده که در این حالت، وبسایت با گرفتن مبدأ و مقصد مسافر، سفرهای داخلی و خارجی را از یکدیگر تفکیک میکند.
امیر امیدوار، لید پردواکت دیزاین فلایتیو در گفتوگو با مارتک دلیل اصلی رونمایی از وبسایت جدید برای این شرکت را ورود و ساخت یک مارکت جدید عنوان میکند. او در این مورد توضیح میدهد: «همیشه احساس میکردیم که میتوانیم محصول قبلی خودمان را بهتر کنیم. نکتهای که وجود داشت این بود که سایت قبلی دیگر به ما اجازه بلند پروازی که داشتیم را نمیداد، کدها قدیمی بود و ساختاری که از آن استفاده میکردیم هم قدیمی شده بود، هر چند که میدانستیم همچنان مشتریان ما این محصول را دوست دارند و همیشه فیدبکهای خوبی از آن وبسایت میگرفتیم، ولی مانند هر شرکت دیگری دوست نداشتیم به همین شرایط قانع باشم و مایل بودیم بیشتر بلندپروازی کنیم.»
او تاکید میکند کلید طراحی وبسایت جدید برای فلایتیو در اصل برای این خورده شده که این شرکت بتواند بیشتر رشد کند و کارهای بزرگتری انجام دهد.
امیدوار در پاسخ به این سوال که وبسایت جدید فلایتیو نسبت به وبسایت قدیمی چه مزیتی دارد، میگوید: «لزوما ما تغییر در وبسایت را از این دید نگاه نمیکنیم که چون محصول قبلی مشکل داشت، پس باید وبسایت تغییر میکرد. ولی چیزی که واضح بود این مسئله بود که میتوانستیم با تغییر در وبسایت، محصولمان را بهتر کنیم.»
او اعلام میکند در مراحل تغییر و انتقال از وبسایت قدیمی به وبسایت جدید چند اتفاق اساسی رخ داده است. اول اینکه کدهای وبسایت جدید به صورت کامل به کمک تیم فنی از نوع نوشته شده است و این اتفاق به پرفورمنس سایت کمک شایانی کرده و باعث شده تا کارایی وبسایت سریعتر و روانتر شود و در نتیجه کاربر تجربه بهتری در استفاده از وبسایت خواهد داشت.
به گفته او اتفاق دیگری که در وبسایت تازه رخ داده این است که زبان طراحی وبسایت نیز کاملا جدید است و این تصمیم هم برای این گرفته شده تا اولا وبسایت استانداردهای مدرنتری داشته باشد و سایت مینیمالتر شود که این اتفاق هم در نهایت به تجربه بهتر کاربری کمک میکند.
به باور او تمام تغییرات در وبسایت جدید باعث شده تا اطلاعات راحتتر در اختیار کاربر قرار بگیرد و کاربر بتواند سریعتر تصمیم خود برای خرید بلیت را بگیرد.
امیدوار ادامه میدهد: « طراحی وبسایت جدید یک نکته مهم دیگر هم برای ما دارد و آن اینکه به ما این اجازه را میدهد که بتوانیم کارهای جذابتری در آینده با آن انجام دهیم و دستمان در این زمینه نسبت به سایت قبلی بازتر است. در واقع در ورژن جدید وبسایت میتوانیم محصول را پیوسته بهتر و بهتر کنیم، به آن فیچرهای جدید اضافه کنیم و به طور کلی هر لحظه نسخه جدیدتری از محصول را ارائه کنیم.»
تغییرات نسخه جدید
اواخر خرداد ماه بود که کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو در نشست خبری خود اعلام کرد یکی از کارهایی که به زودی انجام خواهند داد، رونمایی از وبسایت جدید فلایتیو است.
حالا هم وبسایت این شرکت با شکل و شمایلی متفاوتتر یک ماه بعد از این اظهارات رونمایی شده است. شاید بتوان گفت افزایش سرعت در کار با وبسایت یکی از فاکتورهای اصلی تغییرات نسخه جدید فلایتیو باشد و آنطور که امیدوار اعلام میکند سرعت وبسایت حداقل سهبرابر نسبت به نسخه قبل خود افزایش داشته است.
یک گشتوگذار ساده در وبسایت فلایتیو مشخص میکند که تجربه خرید بلیت برای کاربران سریعتر و لذتبخشتر شده است. همچنین مسیری که کاربران در فلایتیو برای رزرو و یا وارد کردن اطلاعات مسافران سپری میکنند، سادهتر از گذشته شده است.
از سوی دیگر در بخش جستجوی پروازها فیلترهای گوناگونی در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند جستجوی خود را بنا به درخواستهای خود محدود کنند و سریعتر به نتایج دلخواه خود برسند. فیلترهایی نظیر زمان حرکت، تعداد توقف، ایرلاین و… ازجمله این فیلترهای در نظر گرفته شدهاند.
از جمله نکاتی که در بازطراحی وبسایت فلایتیو به آن توجه شده، تغییرات گسترده در بخش جستجوی هتلهاست. این بخش بهطور کلی متحول شده و حالا با جلوههای بصری چشمنوازتر میتواند دید بهتری برای جستجو و رزرواسیون هتل به کاربران ارائه دهد. جستجوی هتلها در فلایتیو فیلترهای گوناگونی دارد و کاربران میتوانند در این فیلترها جدا از انتخاب محدوده قیمت برای جایی که قصد رزرو آن را دارند، جستجوی خود را به نکاتی نظیر تعداد ستاره هتل موردنظر خود نیز محدود کنند.