مارتک: پلتفرم شبکه اجتماعی یوتیوب در طرحی آزمایشی، اقدام به قطع پخش ویدئو برای کاربرانی کرده است که از برنامههای مسدود کننده تبلیغات استفاده میکنند. نتیجه مستقیم چنین طرحی آن است که بازاریابها شاهد افزایش دسترسی و نمایش کمپینهای تبلیغاتی خود در یوتیوب خواهند شد؛ زیرا کاربران دیگر نمیتوانند از تبلیغات این پلتفرم فرار کنند.
این پلتفرم محبوب رسانههای اجتماعی همواره از کاربران میخواهد که برنامههای مسدودکننده تبلیغات را خاموش کنند و یا اگر میخواهند به دادههای گسترده ویدیویی یوتیوب دسترسی داشته باشند، ماهانه 99/11 پوند برای بهرهمندی به اکانت YouTube Premium بپردازند. اگر این طرح یوتیوب به طور گسترده اجرایی شود، همه کاربرانی که میخواهند به تماشای ویدیوها به صورت رایگان ادامه دهند، مجبور خواهند شد به تبلیغات اجازه پخش دهند. گرچه این خبر برای کاربران جذاب نیست، اما خبر خوشی برای بازاریابهاست.
بنا به گزارش searchengineland.com، در حال حاضر این ایده روی گروه کوچکی از کاربران در سراسر جهان در حال آزمایش است که مسدودکنندههای تبلیغات را فعال کردهاند. کاربری که از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده میکند، زمانی که برای تماشای محتوا وارد سیستم میشوند، هیچ ویدیویی را مشاهده نخواهد کرد؛ مگر اینکه تنظیمات خود را تغییر دهد یا در YouTube Premium ثبتنام کنند.
اولوا فالودون، سخنگوی گوگل در بیانیهای به وبسایت The Verge گفت: «تلاش برای تشخیص مسدودکنندههای تبلیغات، پدیده جدیدی نیست و ناشران همواره از بینندگان میخواهند که مسدودکنندههای تبلیغات را غیرفعال کنند.» او همچنین تاکید کرد: «ما غیرفعال کردن پخش ویدئوها را بسیار جدی میگیریم و تنها در صورتی پخش را غیرفعال میکنیم که بینندگان درخواستهای مکرر برای مجاز کردن تبلیغات در YouTube را نادیده بگیرند». سخنگوی گوگل افزود: «ما میخواهیم به بینندگان اطلاع دهیم که مسدودکنندههای آگهی، سیاستهای خدمات یوتیوب را نقض میکنند و اجازه دادن به تبلیغات در یوتیوب یا خرید اکانت YouTube Premium تجربه استفاده از این پلتفرم را تسهیل میکند.»
این شرکت در بیانیهای اعلام کرد: «مدل پشتیبانی شده از تبلیغات یوتیوب از اکوسیستم متنوعی از سازندگان پشتیبانی میکند و میلیاردها نفر در سراسر جهان را به صورت رایگان به محتوای با تبلیغات متصل میکند.»