مارتک: شرکت سفرهای «علیبابا» امروز گزارش سالانه خود را منتشر کرده است. در این گزارش فعالیتها و عملکرد این شرکت در سال 1401 به تفصیل آمار، ارایه شده است. علیبابا در این گزارش اعلام کرد که در حال حاضر 1351 نقطه از سراسر جهان را برای خدماتدهی سفر پوشش میدهد.
در این گزارش محصولات جدید علیبابا از جمله بیمه مسافرتی، ویزا، تورگروهی و سفرکارت معرفی شدهاند. آمارهای این گزارش نشان میدهند که تقاضا برای استفاده از محصولات سفر و به تبع آن افزایش تعداد سفر در دوره پساکرونایی افزایش یافته است. بر اساس این آمارها به طور کلی علیبابا در سال 1401 روند رشد را طی کرده است. میزان بازدید وبسایت علیبابا در سال گذشته ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و میزان استفاده از اپلیکیشن ان بیش از ۳۴ میلیون بوده است.
علیبابا براساس گزارش سالانه خود مدعی است که در رتبه نخست ارائهدهنگان خدمات سفر قرار دارد. این شرکت در گزارش شش ماه نخست خودش هم اعلام کرده بود که در جایگاه نخست خدماترسانی سفر قرار دارد. البته نباید فراموش کرد که روند افزایش تعداد سفر در دوره پساکرونایی همچنان ادامه دارد. درصد ارزش ناخالص ریالی فروش این شرکت نیز نشان از رشد بیش از 68 درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰ دارد.
خدمات جدید برای مسافران
به نظر میرسد خدمات علیبابا در سال گذشته گستردهتر شده و این گروه تنها به ارایه خدمات قبلی خود اکتفا نکرده است. این شرکت در سال گذشته چهار محصول جدید را ارایه کرده است که عبارتند از:
بیمه مسافرتی: در یکی از خدمات جدید علیبابا با عنوان بیمه مسافرتی، مسافر میتواند ضمن دریافت بیمههای مسافرتی الزامی، خسارتهای ناشی از گم شدن مدارک و یا هزینههای احتمالی مانند خدمات پزشکی فوری را دریافت کند.
سفرکارت: در واقع یک کارت هدیه سفر است که سازمانها میتوانند به عنوان هدیه به همکاران تجاری خود بدهند.
ویزا: علیبابا در ارائه خدمات جدید، اخذ ویزا را نیز در نظر گرفته است. اخذ ویزای دوبی و تایلند به صورت آنلاین اکنون در علیبابا امکانپذیر است.
تور گروهی: از دیگر خدمات تازه این گروه همچنین میتوان به تور گروهی اشاره کرد که در مرحله آزمایشی به سر میبرد.
گروه علیبابا همچنین در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی انجام داده است که از جمله آنها میتوان به رشد بیش از 84 درصدی تعداد سفرهای درمانی ذیل موسسه سیمرغ اشاره کرد.
جوانان ماجراجوترند
گزارش سالانه علیبابا به خوبی نشان میدهد که کاربران خدمات و خریداران محصولات این شرکت بیشتر از میان جوانترها هستند. مقایسه گزارش سالانه قبلی این شرکت با گزارش جدید آن نشان میدهد که کاربران گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال تقریبا 24 درصد بیشتر از کاربران با گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ ساله از خدمات علیبابا استفاده کردهاند. در این میان کاربران گروه سنی بین ۲۵ تا ۳۴ سال و ۳۵ تا ۴۴ سال نیز سهم بیشتری نسبت به گروه سنی فوق در دریافت خدمات از علیبابا داشتند.
بد نیست بدانید که گروه علیبابا علاوه بر ارایه خدمات مختلف سفر و گردشگری، محتوای جالب و متنوعی در این زمینه ارایه میکند که مهمترین آنها پادکست رادیو دور دنیا، مجموعه کتاب سفر علیبابا و برگزاری مسابقه سفرنامهنویسی بوده است.