مارتک: نزدیک به صد سال از ابداع تلویزیون میگذرد و ما در دوران جدیدی از محتوای ویدئویی به سر میبریم. امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم، همه ما مخاطب دنیای ویدئو هستیم. آمار شگفتانگیزی نشان میدهد که کاربران نتفلیکس روزانه 8/203 میلیون ساعت محتوای این شبکه ویدئویی را تماشا میکنند. در همین حال، یک کاربر معمولی در تیکتاک، روزانه بالغ بر 95 دقیقه را صرف دیدن ویدیوهای پیشنهادی الگوریتمی میکند که خودش آنها را برای مشاهده انتخاب نکرده است. بدون شک، ویدئو به سرعت در حال گسترش و تبدیل شدن به قویترین رسانه بازاریابی در سطح جهان است. در نتیجه هر بازاریاب باید استفاده از این کانال را در استراتژی خود بگنجاند. پیش از این، ساختن ویدیو فرآیندی پیچیده و پرهزینه بود، اما اکنون به لطف پیشرفتهای فناوری، استفاده از این کانال تولید محتوا آسانتر و سریعتر شده است. بنابراین هیچ عذری از سوی بازاریابها برای تعلل در ساخت و بهرهگیری از کانال ویدئو، پذیرفته نیست. پس آگاه باشید که ویدئو را به عنوان یکی از کانالهای اصلی بازاریابی بپذیرید. از سوی دیگر، آمار و ارقام نشان میدهد که روند افزایشی محبوبیت محتوای ویدیویی در آینده نزدیک توقفناپذیر است و چند دلیل کلیدی برای این رشد وجود دارد که آنها را با هم مرور میکنیم:
در دسترس بودن 5G
نسل جدید شبکه تلفن همراه پرسرعت موسم به 5G به راحتی در ایالات متحده در دسترس است و به سرعت در سایر کشورها گسترش مییابد. در نتیجه، ساخت و مصرف محتوای ویدیویی بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس شده است.
پخش آنلاین فیلم و ویدئو
این روزها همه چیز در تلویزیونهای استریم در حال نمایش است و دیویدیها به زودی از دور خارج خواهند شد. آمار نشان میدهد که 57 درصد از کل شهروندان ایالات متحده از یک سرویس پخش استریم استفاده میکنند که نیمی از آنها را مشترک شبکه نتفلیکس هستند. واضح است که در دسترس بودن ویدئو، نقش مهمی در رشد سریع آن دارد.
ویدیوی کوتاه
محبوبیت بسیار زیاد تیکتاک ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما این رشد به طور پیوسته از زمان راهاندازی این برنامه در شش سال پیش در حال افزایش بوده است. در حال حاضر، تیکتاک، یک رقیب بیبدیل در میان پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است که روشهای جستجوی سنتی را به چالش میکشد. از سوی دیگر، گوگل با معرفی shorts در یوتیوب و متا با ابداع reels در اینستاگرام بر اهمیت محتوای ویدئوی کوتاه افزودند. ویدئوهای کوتاه یک راه هیجانانگیز برای ایجاد محتوای قابل اشتراکگذاری است که میتواند با حداقل تلاش و هزینه، نتیجه قابلقبولی ایجاد کند.
هوش مصنوعی
در حال حاضر ابزارهای زیادی متکی به هوش مصنوعی وجود دارد که میتواند ویدیوها را به اشکال مختلف ایجاد کند. همچنین هوش مصنوعی پذیرش ویدیو را به طرز چشمگیری تسریع میکند. همانطور که در دسترس بودن 5G گسترش مییابد و هوش مصنوعی جای پای خود را در این عرصه سفت میکند، ویدیو همچنان به یک ضرورت مطلق برای همه بازاریابی تبدیل خواهد شد.
یوتیوب، پلتفرم و کانال شماره یک بازاریابی ویدیویی است. اگر در مورد سرمایهگذاری بلندمدت روی ویدیو جدی هستید، ممانعت از ساخت یک کانال در یوتیوب دشوار است. ناگفته پیداست که یوتیوب یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان است و بسیاری از کاربران از آن برای یافتن محتوای ارزشمند و جالب استفاده میکنند.
آمار نشان میدهد که موفقترین ویدیوهای یوتیوب، طولانی هستند و اغلب حداقل 10 دقیقه طول میکشند. این به شما زمان زیادی برای ایجاد ارتباط، گفتن یک داستان و ارائه سرگرمی به بیننده میدهد. با این حال، باهوشترین بازاریابها، ویدیوی طولانی خود را تولید میکنند و با انتشار برشهای کوتاه از ان ویدئو، مخاطب را تشویق به کشف ویدئوی کامل میکنند.
اگر در مورد تولید محتوای ویدیویی مطمئن نیستید، سادهترین راه برای شروع این است که مجموعهای از ویدیوهای فوقالعاده کوتاه ایجاد کنید؛ با مدت زمان کمتر از یک دقیقه. از سوی دیگر ایجاد نمایش خود میتواند یک استراتژی بسیار موثر باشد. بسیاری از یوتیوببرهای موفق، با بحث در مورد موضوعاتی که مخاطبانشان به آنها اهمیت میدهند، دنبالکنندگان اختصاصی پیدا کردهاند. همچنین اجازه ندهید که اصطلاح «تولید» شما را فریب دهد تا فکر کنید به یک مجموعه گرانقیمت، تجهیزات پیشرفته یا پس از تولید صیقلی نیاز دارید. تنها چیزی که نیاز دارید تعهد و استمرار برای تولید چیزی جالب برای مخاطبانتان است.
دوربین را روشن کن
اگر ویدیو نمیسازید، همین لحظه دست به کار شوید؛ دوربین خود را روشن کنید و از هر چیز ممکن فیلمبرداری کنید. فرصتی که در ویدیو برای بازاریابان وجود دارد استثنایی است و دیوانگی است اگر تیم بازاریابی شما به طور منظم به تولید و انتشار ویدیو نمیپردازد. میتوانید با ارسال ویدیو در هر پلتفرم اجتماعی کار خود را شروع کنید: متا، اینستاگرام، تیکتاک، یوتیوب یا لینکدین.
در نتیجه برای شروع به کار با ویدیو نیازی به استراتژی ندارید. هرچه ویدیوهای بیشتری ایجاد کنید، برند شما صدای خود را بیشتر به مخاطبان میرساند. بازاریابانی که قدرت بازاریابی ویدیویی را درک میکنند، در آینده نزدیک قدرت زیادی خواهند داشت. برندهایی که به صورت همه جانبه روی ویدیو سرمایهگذاری میکنند، از آگاهی، دسترسی و نفوذ بسیار زیاد بهره میبرند. ساختن ویدیو ممکن است دلهرهآور یا دشوار به نظر برسد، اما لزومی ندارد به این مسائل فکر کنید؛ فقط دوربین را روشن کنید.