مارتک: روز پنجشنبه، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، در رویداد «در مسیر پیشرفت» و در مرکز همایش رایزن از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. این مراسم با حضور محمدحسین کاشی، مدیرعامل سداد، آرین مقبلی، مدیر هنری پروژه ریبرندینگ سداد، آزاده نوری، مدیر نیروی انسانی سداد، مدیران بانک ملی ایران، جمعی از فعالان حوزه فینتک و گروهی از اصحاب رسانه برگزار شد.
سداد که در این سالها با لوگوی پروانه در میان کاربران شناخته شده بود، حالا با مینیمالتر کردن این پروانه، نقشی جدید را به برند خود پیوند زده است. به گفته مدیران سداد، این هویت بصری جدید، در راستای مدیریت، اهداف و استراتژیهای جدیدی است که سداد در سال 1402 پیش گرفته است. سداد همچنین در رویداد ریبرندینگ خود اعلام کرد که از این پس، با عنوان «ارائه راهکارهای پرداخت» شناخته خواهد شد. به طور کلی، تغییرات جدید سداد از 6 ماه گذشته با محوریت مشتریان، منابع انسانی، و ذینفعان بیرونی کلید خورده است. یکی از نتایج این تغییرات یکپارچهسازی خدمات و محصول این شرکت است. به گفته سداد، تغییر عنوان «پرداخت الکترونیک سداد» به «ارائه راهکارهای سداد» در راستای ورود این شرکت به حوزههای سرویسدهی B2B و B2G انجام شده است و از این پس، سداد در حوزه سرویسدهی به کسبوکارها نیز فعال خواهد بود.
آرین مقبلی، مدیر هنری ریبرندینگ سداد، توضیحاتی در خصوص این پروژه جدید داد و لوگوی و مفاهیم تازه هویت بصری را، در ارتباط با نور، حرکت، رشد، روندگی و پویایی شرح داد. او در این خصوص گفت: «ما به شکلی هدفمند از المان خط در لوگوی جدید استفاده کردیم؛ چرا که میخواستیم نشانگر پویایی باشد و اولین قدم برای رشد و حرکت سداد در ادامه محسوب شود. المانهای دیگر لوگو چیزهایی هستند که با برند سداد در ارتباطند؛ پرواند نماد بلوغ و رشد است و رنگ زرد نیز بر هدف و درخشش برند سداد تاکید دارد.»
آزاده نوری، مدیر منابع انسانی سداد نیز همه بخشهای برند را در تغییر و همگام با این هویت بصری جدید خواند و گفت: «قدمها برای تغییر استراتژی در سداد از مدتی پیش شروع شده است. گام اول در این برنامه، استراتژی اکشن است. این استراتژی برای این طراحی شده است که ما برخی از فرآیندها را از ابتدا زیر ذرهبین قرار دهیم و با بازبینی و بازتعریف آنها برای مشتریان سداد، به سمت رشد و تغییر بیشتر برویم.»
نوری در بخش دیگری از صحبتهای خود، استراتژی اکشن را بیشتر شرح داد: «از آیتمهای مهم این استراتژی برای سداد، میتوان به تکنولوژی بهینه اشاره داشت. ما در سداد به دنبال این هستیم که بهترین تکنولوژی را برای بهترین نتیجه استفاده کنیم. تمرکز ما روی بخش آیتی نیز به همین دلیل است.» نوری به مسئله دیگری هم در خصوص این استراتژی اشاره کرد: «در استراتژی اکشن، مسئله مهم دیگری هم به نام «تعلق خاطر کارکنان» وجود دارد و برای ما هم تعلق خاطر کارکنان به سداد مهم است. میانگین شاخص تعلق خاطر کارکنان در سازمانهای مختلف دنیا 20 درصد است؛ در حالی که این شاخص در 100 کشور اول دنیا، 70 درصد است. سداد تصمیم گرفته است که به این موضوع توجه نشان دهد و یکی از موارد استراتژی اکشن خود را، مسئله تعلق خاطر کارکنان خود تعریف کرده است.»
نوری نهایتا خلق ارزش برای ذینفعان سداد را به عنوان یکی دیگر از آیتمهای استراتژی اکشن سداد معرفی کرد و در مجموع، این استراتژی را برای رشد بیشتر سازمان ضروری خواند.
در ادامه، مدیرعامل شرکت سداد، محمدحسین کاشی در خصوص هدف نهایی سداد صحبت کرد: «هدفگذاری اصلی سداد، دستیابی به جایگاه اول مبلغ تراکنشهای بازار است. کل میزان سود سداد در 6 ماه ابتدایی امسال، چیزی حدود 2 برابر کل میزان سود سال قبل است. هدفگذاری ما در انتهای امسال، 2 برابر کردن مبلغ سود سداد نسبت به 6 ماه اول سال خواهد بود؛ به عبارتی یعنی 4 برابر کردن سود سداد طی یک سال مالی.» او همچنین با اشاره به همین استراتژیها، تغییرات و حرکت به سوی رشد گفت: «در سال 1402 تصمیم داریم که کیف پول سداد را توسعه دهیم و خدماتمان را بیشتر در حوزه کیف پول تثبیت کنیم. در ادامه این محصول جدید، قصد داریم کیف پول سازمانی را نیز توسعه دهیم.»
کاشی اعلام داشت که سداد در سطح کشور چیزی حدود 700 هزار پذیرنده دارد و این عدد، بستر خوبی برای ارائه خدمات مختلف خواهد بود. این رویداد از صبح روز 25 خرداد به میزبانی سداد در مرکز همایش رایزن برگزار شد و 2 ساعت به طول انجامید.