خبر این بهروزرسانی از سوی مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) در کانال اینستاگرامش اعلام شد.
ویژگی نوت از دسامبر، به کاربران امکان داده است استاتوس کوتاه شامل متن و ایموجی در پروفایل خود به اشتراک بگذارند. دوستان و دنبال کنندگان میتوانند این پیامهای کوچک را در یک کادر کوچک مشاهده کنند.
متا اعلام کرد: افزودن موسیقی به نوت، به کاربران در ابراز خودشان کمک خواهد کرد و کاربران قادر خواهند بود یک کلیپ ۳۰ ثانیهای را به همراه کپشن، در نوت ارسال کنند.
بعلاوه کاربران میتوانند با یک ضربه انگشت، ترجمه نوت را دریافت کنند. این ویژگی در خواندن پستهای کاربرانی که تمایل دارند به زبان دیگر متن به اشتراک بگذارند، مفید خواهد بود.
متا میگوید بسیاری از نوجوانان از ویژگی نوت استقبال کرده اند. بیش از ۱۰۰ میلیون حساب نوجوان، در سه ماه گذشته، پستی در نوت ارسال کرده اند. موزیک و ترجمه، این ویژگی را تقویت میکند.
متا تائید کرد روی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل کار میکند که به بهروزرسانی مبتنی بر متن، متمرکز خواهد بود. کاربران میتوانند با استفاده از نام کاربری و رمز اینستاگرام، به این شبکه اجتماعی وارد شده و از جزئیات حساب فعلی آن برای تکمیل پروفایل خود استفاده کنند.
این سرویس از پروتکل نتورکینگ اکتیویتیپاب استفاده خواهد کرد که شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ماستودون هم از آن استفاده میکند.
سیتنا