مارتک: آپارات در تازهترین خبر خود، اعلام کرد که از تاریخ 1 الی 10 خرداد به ازای هر مبلغ پرداختی برای شارژ کیف پول، 30 درصد شارژ اضافه به کاربران تعلق میگیرد. مثلا با پرداخت 1 میلیون تومان برای شارژ کیف پول، درواقع 1 میلیون و 300 هزار تومان کیف پول کاربر شارژ میشود. کاربران با این شارژ اضافه میتوانند برای اهداف بازاریابی خود از تبلیغات گشتوگذار آپارات استفاده کنند.
تبلیغات گشتوگذار آپارات (ADS) چیست؟
آپارات یک سرویس اشتراک ویدیوی ایرانی است که از سال 1389 کار خود را شروع کرده است. این سرویس، به عنوان یک وبسایت پربازدید ایرانی، در طول سالها به بستری مناسب برای پیاده کردن تبلیغات کمپینی و معرفی محصولات و خدمات مختلف تبدیل شده است. «فریبا امامی»، مدیر وبلاگ آپارات در خصوص تبلیغات گشتوگذار آپارات به «مارتک» میگوید: «یکی از خدمات پرطرفدار تبلیغاتی آپارات میان کاربران، سرویس تبلیغات گشتوگذار آپارات است که کاربران و کسبوکارها با استفاده از آن میتوانند تبلیغات هدفمند و غیرهدفمند خود را منتشر کنند و کمپینهای خود را در آن پیش ببرند. ارایه این سرویس تبلیغاتی را از شهریور 1400 در آپارات استارت زدیم.»
حالا آپارات در جدیدترین کمپین خود با نام «30 درصد شارژ بیشتر کیف پول»، یک هدیه 30 درصدی برای افراد و کسبوکارهای کوچک و بزرگ در نظر گرفته است تا با استفاده از آن، بتوانند از سرویس تبلیغات گشتوگذار آپارات استفاده کنند. این هدیه از 1 الی 10 خرداد به ازای هر بار شارژ کیف پول به کاربران آپارات تعلق میگیرد. هدف آپارات از این کمپین آن است که کاربران با پرداخت مبلغ یکسان، تبلیغات بیشتری انجام دهند، بازدید بیشتری بگیرند و اثربخشی تبلیغات خود را در آپارات بالا ببرند. امامی در گفتوگو با «مارتک» اشاره میکند: «یکی از اهداف ما در این کمپین جذب مشتری جدید هم بود. تاکنون بیش از 7000 نفر از سرویس تبلیغات آپارات استفاده کردهاند.»
تبلیغات «در حین گشتوگذار آپارات» یکی از چندین جایگاههای تبلیغاتی آپارات است که بیرون از فضای ویدیوی اصلی به نمایش در میآید. تبلیغدهندگان میتوانند در تبلیغات گشتوگذار آپارات، تبلیغات خود را در ۳ جایگاه زیر مشاهده کنند:
- ویدیوهای مشابه: وقتی کاربر در حال گشتوگذار در آپارات است، با لیستی از پیشنهادهای ویدیو مواجه میشود. کاربر با کلیک بر روی ویدیوی پیشنهادی، به صفحه ویدیو شما در آپارات منتقل خواهد شد.
- نتایج جستوجو: وقتی کاربر عبارتی مرتبط با کلمه کلیدی شما در قسمت سرچ آپارات را جستوجو کند، تبلیغ شما در صدر صفحه نتایج نمایشدادهشده برای کاربر قرار میگیرد.
- نتایج جستوجوی هشتگها: اگر کاربر روی هشتگ ویدیو کلیک کند، باز هم تبلیغ شما در بین نتایج بالاآمده برای او نمایش داده میشود.
تبلیغدهندگان میتوانند با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و هشتگهای درست برای ویدیوهای خود، تبلیغ خود را هدفمند کنند و از تبلیغات گشتوگذار آپارات بهره ببرند. به اعلام آپارات، حداقل قیمت تبلیغات در حین گشتوگذار برای هر نمایش (ایمپرشن)، دو تومان (20 ریال) است و تبلیغدهنده میتواند برای افزایش شانس تعداد نمایش ویدیوی تبلیغاتی خود به کاربران، بودجه خود را افزایش دهد.
برای انجام تبلیغات حین گشتوگذار آپارات باید به صفحه کاربری خود بروید و روی داشبورد تبلیغات کلیک کنید.