مارتک: اپاستور ایرانی «سیباپ» که ارایهدهنده اپلیکیشنهای مبتنی بر iOS است، از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این ظاهر تازه در راستای همسو شدن بیشتر با سیستم عامل iOS و مدرنتر شدن طراحی شده است و با مینیمالیستیتر شدن، سعی دارد با جریان این روزهای دنیای لوگوتایپها بیشتر همراه شود.
لوگوی پیشین سیباپ یک سیب 5تکهای درون مربعی آبی بود و حالا در طراحی جدید لوگو، این 5 تکه به 2 تکه با پیشزمینه آبی پررنگتر تبدیل شده است. این لوگوی جدید، شباهت فرمی بیشتری به فرمهای بصری آیکونهای آیفون دارد. قابل توجه است که در کنار لوگو، لوگوتایپ سیباپ هم تغییر داده شده است.
سیباپ که در حال حاضر نزدیک به 8 سال است که در اکوسیستم استارتاپی و حوزه اپلیکیشنهای سیستم عامل iOS فعالیت دارد، با ایجاد یک دگردیسی فکرشده، تلاش میکند به روح گوشیها پرطرفدار آیفون نزدیکتر شود. این لوگو با وجود مینیمالیستیتر شدن، تلاش دارد از جامعیت این اپ برای مخاطبان بگوید و فضای خلوت لوگو میتواند اثباتی بر این نکته باشد.
سیباپ یکی از اپاستورهای ایرانی است که از زمان پیشا تحریم و پس از آن، به کاربران سیستم عامل iOS در ایران خدمات داده، با وجود تحریمها، راهحلهایی را برای تسهیل دسترسی کاربران به اپهای گوشیهای اپل ارائه داده است. تغییر هویت بصری یک فرآیند پرریسک و نیازمند برنامهریزی طولانیمدت است که سیباپ آن را انتخاب کرده؛ چه بسا که این لوگوی نونوارشده حکایتی از سالهای خدمترسانی سیباپ در مارکت پرپیچوخم اپهای iOS باشد.
«حمید کوچکزاده» مدیر تجاری اپاستور سیباپ در خصوص این هویت بصری جدید به رسانهها گفته است: «یکپارچگی iOS و طراحی سیستم عامل iOS و گوشیهای آیفون برای ما و کاربران این سیستم عامل اهمیت زیادی دارد، از همین رو تصمیم گرفتیم با توجه به نوع طراحی آیکونهای iOS، لوگوی سیباپ را تغییر دهیم و از طرفی، با توجه به قدمت فعالیت سیباپ، به نظر میرسید لوگو باید بهروزرسانی شود تا با زبان طراحی روز دنیا هماهنگ باشد.»
کوچکزاده یکی دیگر از نکات درنظرگرفتهشده برای این تغییر را، «جامعیت» و «دربرگیرندگی» سیباپ عنوان میکند و اشاره دارد که برای سیباپ رساندن این نکات در لوگو هم به مسئله مهمی تبدیل شد که تلاش کردند آن را اجرایی کنند. کوچکزاده از فضای خالی موجود در لوگوی جدید به عنوان عنصر یکپارچهساز سیباپ با آیکونهای اورجینال iOS یاد میکند.
لوگوی تازه سیباپ که حالا شامل 2 جزء نمایانگر «سیب اپل»، یکی بدنه سیب و دیگری برگ آن است، تلاش میکند با نزدیکسازی هرچه بیشتر لوگو و لوگوتایپ به کمپانی اپل، شادابی و چابکی این استارتآپ را در هویت بصری پیاده کند و در راستای این شباهت، یکپارچهسازی بیشتری با محصولات و اپها سیستم عامل iOS داشته باشد.