مارتک: بازاریابان مدتهاست که به پیشرفت فناوریهای رادیکال در حوزه خود امیدوار بودند؛ مداخلهای که هوش مصنوعی را تغییر میدهد و به راحتی آنها را به مخاطبان هدف خود نزدیکتر میکرد. اکنون ChatGPT و Google Bard، نحوه ارتباط شما با مشتریان را کاملا متحول میکنند. این چتباتهای هوش مصنوعی حالا نقل محافل دنیای دیجتال به طور عام و تکنولوژی بازاریابی به طور خاص شدهاند، زیرا بهطور یکپارچه از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود اوضاع، و سریعتر کردن کارها و ایجاد ردپای دیجیتالی استفاده میکند.
دستیابی به تعامل نزدیک به انسان به لطف مدل تولید زبان طبیعی (NLG) خود، مکالمه با کاربران نهایی را با انتقال پیام به طور یکپارچه در زمینه آسان میکند. اگرچه استفاده از آن در بین صنایع و کارکردها متفاوت خواهد بود، اما بیشک عملکرد بازاریابی به ویژه در بانکها را به طور قابلتوجهی بهبود خواهد داد. تنها به این دلیل که اکنون میتوانند از طریق یک پلتفرم مکالمه به کمک هوش مصنوعی با مشتری خود بهتر ارتباط برقرار کنند. بازاریابها برای استفاده از چتباتها و سایر برنامههای کاربردی هوش مصنوعی، هیجانزده و مشتاق هستند. انتظار میرود که چنین مداخلاتی، فناوری کمکی را به سطح جدیدی برساند که زمان توسعه برنامهها را کاهش میدهد و قابلیتهای قدرتمندی را برای کاربران غیرفنی در سراسر عملکردها به ارمغان میآورد. با این اوصاف تأثیر اولیه استفاده از این ابزارها در عملکردهای بازاریابی اصلی و فرعی به این قرار است:
طراحی: عملکرد ابزارهای جدید OpenAI را میتوان در ارائه نیازهای بازاریابی روزانه مانند محتوای بروشورها استفاده کرد. تولید هوش مصنوعی سرعت بسیار مورد نیاز و درجه بالاتری از دقت را در جهت نتیجه مطلوب به محض ایجاد مدل بنیادی مناسب، به ارمغان میآورد.
تولید محتوا: با توجه به توانایی این فناوری در ارائه ایدههای خلاقانه، این چتبات میتواند به افزایش کارایی فرآیند تولید محتوا کمک کند. این ابزار همچنین میتواند مطالب و ایدههایی را ارائه دهد که بازاریابان میتوانند روی آن کار کنند تا با اطلاعرسانی مناسب، آن را با بازار هدف مرتبطتر کنند. علاوه بر این، برندها ممکن است از این ابزار برای ایجاد محتوای جالبتر به کمک عبارات جستجو شده مکرر یا ایدههای کلیدواژه استفاده کنند، که به آنها کمک میکند تا در فضای آنلاین بیشتر دیده شوند و مشتریان هدف بیشتری را جذب کنند.
تجربه مشتری: ChatGPT همچنین میتواند نقشی حیاتی در افزایش تجربه مشتری آنلاین داشته باشد. این فناوری هوش مصنوعی میتواند از طریق بازاریابی مکالمه و کمک به مشتری با طرح پرسشهای مرتبط و ارائه پیشنهادات، با مشتریان تعامل داشته باشد. ارائه یک تجربه شخصیتر میتواند تعامل با مصرفکننده را افزایش دهد و وفاداری به برند را تقویت کند. این چتبات میتواند امکان تجزیه و تحلیل کامل بازخورد مشتریان را با استفاده از مدلهای بنیادی مناسب فراهم کند.
توانمندسازی کسبوکار: از این فناوری میتوان برای بهبود فروش با کمک حذف ریسکها، پیشنهاد ارائه محصول بعدی و شناسایی نشانههایی از تعامل با مشتری که منجر به رشد و حفظ میشود، استفاده کرد.
درنهایت اگرچه استفاده از ChatGPTبا آسانتر کردن تعاملات و رفع شیوههای ارتباطی نادرست، تعامل انسانی بهتری را در بین کاربران ایجاد میکند، اما باید نظارت درست و دقیقی برای استفاده از آن وجود داشته باشد