مارتک: اگر بازاریابی فعال در کسبوکارهای B2B هستید، ممکن است بودجه بازاریابی 2023 خود را از قبل تعیین کرده باشید؛ شاید هم منتظر هستید تا دید بهتری نسبت به آنچه در سال جدید با آن روبرو خواهید شد، بدست بیاورید. همه ما منتظر دریافت اخبار بیشتر در مورد تورم، رکود اقتصادی احتمالی، تغییرات در چشمانداز سیاسی یا هر بهروزرسانی دیگری با ورود به سال سوم همهگیری ناشی از کرونا هستیم. بیشک هنگام تهیه یک بودجه بازاریابی موثر، ملاحظات بیشماری وجود دارد و بسیاری از آنها خارج از کنترل یک فرد هستند. در اینجا چند نکته از اخرین گزارش وبسایت smartbrief برای مدیریت بودجه بازاریابی در سال جدید را مرور میکنیم:
چابک بمانید
چابکی در کسبوکار را میتوان به دو صورت تعریف کرد؛ واژه چابک به معنای توانایی حرکت سریع، آسان، فکر کردن و درک سریع است. با توجه به بسیاری از عوامل ناشناخته که بر بودجه بازاریابی تأثیر میگذارند، پردازش سریع اطلاعات و اقدام بر اساس آن بسیار مهم است. چابک بودن میتواند به نوعی بازاریابی نیز اشاره داشته باشد و آن را به عنوان یک استراتژی برای تصمیمگیری سریع تعریف کند که به رویدادها در زمان واقعی واکنش نشان میدهد. هدف از چابکی این است که شرکتها و تیمها را قادر سازد تا به سرعت در مراحل مختلف پروژه حرکت کنند و وظایف خود را تحویل دهند. دادهها و تجزیه و تحلیلها از عوامل کلیدی بازاریابی چابک هستند. این یک استراتژی است که در نهایت باعث صرفهجویی در زمان میشود، اما نیاز به رویکرد همهجانبه از هر تیم در شرکت نیز دارد. اگر تاکنون یک استراتژی بازاریابی چابک را در برنامههای خود لحاظ نکردید، شاید اکنون زمان انجام این کار باشد.
یک بررسی جامع انجام دهید
امیدواریم که شما به صورت روزانه به مرکز داده خود نگاه کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. با این حال، آغاز سال جدید بهترین زمان برای انجام یک بررسی جامع تحلیلی است. اگر ابزار لازم برای بررسی و تحلیلی ندارید، اکنون زمان سرمایهگذاری در این حوزه است. بلندنظر باشید و فراتر از اصول اولیه بروید و بررسی عمیقی درباره عملکرد تیم شما در برابر KPIهای شرکتتان انجام دهید. نقاط دردناک را شناسایی کنید تا عملکرد خود را در سال جاری بهبود بخشید و آنچه را که سال گذشته کارآمد بود، پیدا کنید تا بتوانید آن را تکرار کنید. یک قدم جلوتر بروید و در مورد عملکرد رقبای کلیدی تحقیق کنید.
سبد Martech خود را حسابرسی کنید
بدون شک امسال از شما خواسته میشود که کارهای بیشتری را با هزینه کمتر انجام دهید و به احتمال زیاد ناچار خواهید بود که بودجه خود را کاهش دهید. به سبد martech خود نگاهی بیندازید. آیا روی یک یا چند ابزار سرمایهگذاری میکنید که اساساً همان کار را انجام میدهند؟ ممکن است در برخی از سبدها بیش از حد سرمایهگذاری کرده باشید و این یکی از مواردی است که میتواند کاهش موثری در بودجه داشته باشد.
دادههای خود را پاک کنید
مانند بررسی تجزیه و تحلیل، پاکسازی دادهها باید یک فرآیند منظم و مداوم باشد. از این ماه برای بررسی ابزارهای اتوماسیون، ازCRM خود استفاده کنید و مدتی را صرف بهروزرسانی اطلاعات قدیمی یا حذف سرنخهای ناخواسته از پایگاه داده خود کنید. این میتواند یک تعهد بزرگ باشد، اما ارزش وقت گذاشتن را دارد. دادههای پاک به معنای هدفگیری مؤثرتر، امتیازدهی دقیقتر، ارتباط قویتر با تیمهای فروش شما و تجربه مشتری بهتر است.
عادات خرید مشتریان را پیگیری کنید
در سال پیش رو، پیگیری اخبار صنعت و عادات خرید مشتریان بسیار مهم است. از آنجایی که کسبوکارها به طور مستقیم به عادات مشتریان خود وابسته هستند، بسیار حیاتی است که همواره در جریان تغییر ذائقه مشتریان خود باشید.