مارتک: همچنان که برندها، استراتژیهای بازاریابی خود را برای سال آینده خلق میکنند، بررسیهای شرکت تحقیقاتی Emplifi نشان میدهد که کدام روندها در سال آینده میلادی بر بازار رسانههای اجتماعی اثرگذار خواهد بود. Emplifi، پلتفرم پیشرو و یکپارچه تجربه مشتری موسوم به (CX)، به تازگی پیشبینی خودش از بازاریابی رسانههای اجتماعی را برای سال 2023 منتشر کرد. طبق اعلام Emplifi، در سال 2023 سال تمرکز بر «اصالت» خواهد بود؛ چرا که برندها به «مشتریهای اینفلوئنسر»، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و استفاده از قدرت تیکتاک برای محصولات و خدمات خود روی خواهند آورد.
تاثیرگذاری محتوای تولیدی کاربران
در سال 2023 اصالت محور کلیدی برندها خواهد بود و چه چیزی معتبرتر و ارزشمندتر از تمرکز بر مشتری شما؟ در سال جدید از برندها انتظار داشته باشید که مشتریان خود را تشویق کنند تا محتوا و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند. استفاده از رسانههای اجتماعی برای تهیه محتوای تولید شده مشتریان اثرگذار موسوم به UGC، راهحلی قدرتمند برای برندها است. با توجه به اینکه 84 درصد از خریداران نسل جدید، اذعان دارند که UGC بر خریدهایشان تأثیر دارد، برندها از این روش برای برآورده کردن خواستههای محتوایی خود در سال 2023 استفاده میکنند. این امر در عین حال مشارکت مشتریان را افزایش میدهد.
ویدئوهای محبوب
رشد عظیم تیکتاک گواه این است که مشتریان محتوای ویدیویی کوتاهمدت مطالبه میکنند. چه برای TikTok، Instagram Reels یا Snapchat، بازاریابان با چالش سازگاری با روندهای در حال تحول و سرمایهگذاری بیشتر بودجه خود در مدیوم ویدیو مواجه خواهند شد. طبق دادههای Emplifi، ویدئوهای اینستاگرام (ریلز) از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از همه انواع پستهای دیگر عملکرد بهتری داشتند؛ به طوری که ۸۰ درصد از برندهای فعال در این پلتفرم حداقل یک ریل را در سهماهه سوم امسال منتشر کردهاند.
در سال 2023، شاهد هستیم که مشتریان بیشتری به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی روی میآورند تا بتوانند از این طریق با برندها در مورد مسائل مربوط به خدمات ارتباط برقرار کنند. برندها از طریق پیام مستقیم و یا به وسیله برنامههای زنده (لایو) در اپلیکیشنهای رسانههای اجتماعی، نقاط تماس پشتیبانی بیشتری را ارائه میدهند. پیش از این برندهایی مانند Orbit Baby و Currys ویدیوی زنده یا لایو را در استراتژی مراقبت و پشتیبانی از رسانههای اجتماعی خود پیادهسازی کردهاند؛ بنابراین سایر کسبوکارها میتوانند همان توصیههای تخصصی را از آنان الگوبرداری کرده و پیادهسازی کنند.
این پیشبینی همچنین برآورد کرده است که در سال آینده میلادی، برندها روی تبلیغات در TikTok سرمایهگذاری بیشتری خواهند کرد. به طور تقریبی، برندهایی که نزدیک به 30 میلیون کاربر فعال روزانه در رسانههای اجتماعی دارند، از TikTok نه تنها برای ایجاد آگاهی از نام تجاری، بلکه برای افزایش سهمشان در فروش استفاده خواهند کرد.
در سال جاری برندها در TikTok خلاقیت بیشتری خواهند داشت و به دنبال اینفلوئنسرهای اثرگذار برای تولید محتوایی هستند که بتوانند میزان دیده شدن کمپینهای تبلیغاتی خود را افزایش دهند. TikTok همچنین به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای کشف محصولات جدید ظاهر خواهد شد. جالب است بدانید که هشتگ TikTokMadeMeBuyIt تا حالا نزدیک به 31 میلیارد بازدید بدست آورده و این موضوع نشان میدهد که این پلتفرم چقدر برای اینفلوئنسرها و کاربران موثر بوده است تا از انی طریق تجربیات خود را به شیوه ای جذاب با دیگران به اشتراک بگذارند.