ایسنا: ایلان ماسک اعلام کرد شرکت اپل، تبلیغات در توییتر را به طور کامل ازسرگرفته است. مالک میلیاردر توییتر روز شنبه در صحبتهایی که در فضای توییتر اسپیس داشت، این خبر را اعلام کرد و گفت: اپل بزرگترین آگهیدهنده در این شبکه رسانه اجتماعی است. ماسک که بیش از دو ساعت از هواپیمای شخصی خود صحبت میکرد و بیش از ۹۰ هزار شنونده داشت، درباره اپل توضیح بیشتری نداد.
ایلان ماسک هفته گذشته، از اپل انتقاد و آن را متهم کرده بود که تبلیغات در توییتر را تقریبا متوقف و تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه اپاستور حذف خواهد کرد. این اظهارات به نوعی اعلان جنگ از سوی ایلان ماسک علیه اپل بود که باارزشترین شرکت جهان و بزرگترین آگهیدهنده در توییتر است. پس از این حمله لفظی، ماسک با تیم کوک، مدیرعامل اپل دیدار و اعلام کرد دو طرف مکالمه خوبی داشتند و سوءتفاهم درباره حذف توییتر از اپاستور، رفع شده است. ماسک گفت: «تیم کوک برای او روشن کرده که اپل هرگز قصد انجام چنین کاری را نداشته است.»
از زمان خرید توییتر توسط ایلان ماسک و در پی ابهامات در خصوص تغییر سیاستهای این پلتفرم شبکه اجتماعی در مبارزه با نفرت پراکنی و اطلاعات نادرست، شرکتهای متعددی شامل جنرال میلز و فایزر تبلیغاتشان را در توییتر متوقف کردند. ماسک روز شنبه در توییتی از آگهیدهندگان برای بازگشت به توییتر تشکر کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، رویکرد جدید توییتر برای احراز هویت حسابها، به اوباش مجازی اجازه داده است هویت برندهای بزرگ را جعل کنند. ماسک گفت: «امیدوار است برنامه احراز هویت توییتر که برای مقابله با جعلکنندگان هویت متوقف شده است، هفته آینده دوباره راهاندازی شود.» در همین حال، رویترز به نقل از خبرنگار پلتفرمر خبر داد که شرکت آمازون قصد دارد تبلیغاتش در توییتر را که ارزش سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد و به دلیل برخی تغییرات امنیتی در پلتفرم تبلیغات این شرکت شبکه اجتماعی متوقف شده بود، از سر بگیرد.