مارتک: تجارت الکترونیک به سرعت در حال گسترش است و به همین دلیل یک وبسایت برای کسبوکارهای کوچک، حداقلترین ابزاری است که میتوانند داشته باشند. اما این ابزار برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری کافی نیست. در این میان Squarespace، نسبت به سایر نرمافزاهای طراحی سایت، رویکردهای جدیدی را برای جلب وبگردها و هدایت آنها به صندوقهای خرید دارد.
بنا بر گزارش Inc، به گفته آنتونی کاسالنا، بنیانگذار و مدیرعامل Squarespace، طراحی یک سایت خوب میتواند مزیتی رقابتی باشد. کاسالنا میگوید که Squarespace به طور فزایندهای بر کمک به مشاغل کوچک و افرادی متمرکز شده است که معاملات را از طریق وبسایتهای خود تسهیل میکنند. ابزار Fluid Engine که یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن (drag & drop) و به کاربران Squarespace اجازه میدهد طراحی سایت خود را به طور کامل شخصیسازی کنند، در ماه جولای عرضه شد. مدیران این شرکت طراحی وبسایت، میگویند این بهروزرسانی، طراحی سفارشی سایتهای جذاب را برای کاربران آسانتر کرده است. این شرکت به تازگی Squarespace Icons را ارایه کرده است که مجموعهای از قالبهای وبسایت با نسخه محدود هستند که با استفاده از Fluid Engine ساخته شدهاند.
کاسالنا در این مورد میگوید: «من همیشه فکر میکردم یک ایده خوب برای Squarespace این است که از دنیای مد سرنخی بگیرم و یک الگوی پاییزی و یک الگوی بهاره منتشر کنیم. فکر میکنم این میتواند همه چیز را تازه نگه دارد و به ارایه امکانات جدید کمک کند. بنابراین من هیجانزده هستم که اولین قدم را برای تحقق آن بردارم.»
ویژگیهای جدید اضافه شده در Squarespace که برای بهبود برنامههای تجاری ارایه شدهاند، شامل ویژگیهایی هستند که موارد مرتبط را در سبد خرید مشتریان، بررسیهای محصول و ویژگی زمانبندی را نشان میدهند؛ ویژگیهایی که به ارائهدهندگان خدمات مانند سالنها یا باشگاهها اجازه میدهند تا برنامههای زمانبندی و کلاسها را رزرو و فاکتور کنند. Bio Sites by Squarespace یک عملکرد جدید است که به مشاغل و افراد اجازه میدهد تا سایتهای پیوند در بیوگرافی یک صفحهای ایجاد کنند که برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تیکتاک در نظر گرفته شده است. کاسالنا، بنیانگذار و مدیرعامل Squarespace، میگوید: «ما واقعا به این فکر میکنیم که مردم چه تراکنشهایی را آنلاین انجام میدهند تا به تسهیل آنها کمک میکنیم.»
برخی کسبوکارها از طراحیهای سنتی سایت برای تجربه کاربری مبتنی بر موبایل، اجتناب میکنند تا مشتریان بیشتری را جذب خود کنند. در ماه آوریل شرکتLemieux ، خط تولید لوازم خانگی خود را با الهام از طراحیهای اروپایی عرضه کرد. این شرکت به سرعت اولین طراحی وبسایت خود را که از تیکتاک الهام گرفته بود، کنار گذاشت. این شرکت ادعا کرد: «ما به عمد سایت خود را برای موبایل بازطراحی کردیم و این کار برای ما مفید بوده است؛ بهبود زمان بازدید از سایت و میانگین ارزش سفارش که به طور مداوم بیش از 1000 دلار است، از جمله دستاوردهای این ابتکار است.»
این روزها سایر خردهفروشان نیز به دنبال راههای جدیدی برای کاهش اصطکاک در فرآیند پرداخت هستند. خردهفروشی Hollister که متعلق به Abercrombie & Fitch است، سیستم جدیدی به نام Share2Pay را راهاندازی کرده است که به خریداران اجازه میدهد یک سبد خرید را بارگیری کنند و آن سبد خرید را از طریق پیامک برای طرف دیگری (به طور مثال والدین) بفرستند که سپس او پرداخت را ادامه میدهد. والاستریت ژورنال هم در گزارشی تاکید کرده است که کسبوکارها برای یک بازاریابی موفق، نه تنها باید بر رساندن خریداران به سایت خود تمرکز کنند، بلکه باید آنها را از خط پایان (یا همان مرحله پرداخت) عبور دهند.