مارتک: اوراکل مدلهای هوش مصنوعی مخصوص صنعت را برای پلتفرم داده مشتریان خود راهاندازی میکند. اوراکل در دسترس بودن 15 مدل هوش مصنوعی خاص صنعت را در Oracle Unity CDP اعلام کرده است. این مدلها از فعالسازی دادههای مشتری برای برندهای خودروسازی، CPG، ارتباطات، خدمات مالی، مراقبتهای بهداشتی، فناوری پیشرفته و صنایع آب و برق پشتیبانی میکنند.
بنا به گزارشmartech.org مدلهای هوش مصنوعی، دادهها را پردازش میکنند تا دیدگاهها و توصیههایی که صنایع به آن نیازمند هستند را ارائه دهند. نمونههای ارائه شده توسط Oracle عبارتند از:
صنعت خودرو: یک برند خودرو میتواند از پیشنهادهای این پلتفرم برای توصیههایی به مشتریان بر اساس الگوهای فروش و معامله استفاده کند.
CPG: یک شرکت لوازم آرایشی آنلاین میتواند کمپینهایی را برای مراقبت از پوست، برای مشتریانی که با مدل ارزش طول عمر بالای محصولات خرید میکنند، هدف قرار دهد.
خدمات رفاهی: یک کسبوکار میتواند با استفاده از مدلهای توصیه ای این پلتفرم و بر اساس تعاملات گذشته، مشتریان خاصی را از طریق ایمیل، پیامک یا نوتیفیکیشنها هدف قرار دهد.
راب تارکوف، مدیر کسب و کار اوراکل گفت: «یکی از کارهایی که ما روی آن متمرکز شدیم، ساخت مدلهایی بود که میتوانستند به راحتی توسط کاربران غیر فنی برای هر صنعتی قابل تنظیم و گسترش باشند. بنابراین بسیاری از آنها به شیوهای که ما ویژگیها را برای هر مشتری نشان میدهیم ساخته شده است. ما میتوانیم این کار را با تمرکز بر روی توانایی تنظیم ویژگیهای منحصر به فرد انجام دهیم»
تارکوف گفت: « Oracle Unityدرسهای زیادی را از مشتریان اولیه و مدلهای بستهبندی شده بر اساس آن آموخته است تا نشان دهد که قابلیتهای مدلسازی Unity چقدر انعطافپذیر است. ما به برخی از صنایع مدلهای کاملا قدرتمندی ارائه میکنیم که بتوانند از آن استفاده کنند.» او توضیح داد که «این مدلها با همکاری مشتریان ساخته شدهاند».
هر شرکتی در تلاش است تا بفهمد که چه چیزی در مورد دادههای کاربران مطرح است؛ آنچه واقعا مفید است و میتواند جایگزین بسیاری از اتکاها به دادههای شخص ثالث شود. بسیاری از شرکتها یا دادههای اضافی زیادی جمعآوری کردهاند و یا استراتژی مشخصی در مورد آنچه که بیشتر به آن اهمیت میدهند، نداشتهاند. تارکف تاکید کرده است که مشتریانی که در ابتدا با این پلتفرم موفق بودند، درک بسیار خوبی از دادههایی داشتند که به آنها اهمیت میدادند: «آنها سعی نکردند اقیانوس را جابهجا کنند. آنها فقط روی آن دسته از عناصر رفتاری متمرکز شدند که میتوانند به عنوان شاخصهای بهترین اقدام بعدی برگزیده شوند.»
یکی از نمونههایی که او آورد ATT بود. پایگاه مشتریان ATT حدود 60 میلیون کسبوکار کوچک را شامل میشود و اوراکل سیستم خود را برای آن به اجرا گذاشت؛ چرا که ATT نیازی به دانستن همهچیز در مورد آن مشاغل نداشت و در درجه اول به شناسایی عوامل فروش متقابل توجه داشت.
اوراکل همچنین از سرویس مبتنی بر دارایی برای فناوری و بخش جدیدی از خدمات Oracle Fusion رونمایی کرد. این یک سیستم خودکار برای کمک به پیشبینی و جلوگیری از خرابی دارایی است، بنابراین وقفههای ایجاد شده در ارائه خدمات را به حداقل میرساند. تارکف بر این باور است که این فناوری برای بازاریان مفید است.
او گفت: «برای بازاریابان، مزیت این است که بسیاری از شرکتها میخواهند تخصص و مهارت خود را در مدیریت چرخه عمر دارایی به بازار عرضه کنند.» برای مثال، اگر خدماتی را به یک ارائهدهنده دستگاه خودپرداز میدهید، بخشی از آنچه میخواهید را بتوانید نشان دهید و به بازار عرضه کنید، داستانهای موفقیت مشتری در مورد موضوعاتی شبیه چگونه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یا شناسایی IOT خرابی دارایی را به قطعات و موجودی مرتبط کردهاید، هستند. بازاریابان به این موضوع اهمیت میدهند، زیرا این روشی برای نشان دادن سطح خدماتی است که شرکت شما میتوانید ارائه دهید.