مارتک: مطالعات و نظرسنجیها نشان از آن دارند که بودجه بازاریابی شرکتها در سال آینده افزایش خواهد یافت و رسانههای اجتماعی و مارتک در اولویت آنها قرار خواهند گرفت. بنا بر گزارش insiderintelligence.com و بر اساس نظرسنجی اخیر Matter Communications، حدود 89 درصد از مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد بازاریابی در حال برنامهریزی برای افزایش بودجه بازاریابی خود در سال 2023 هستند. در اینجا پنج حوزه اصلی سرمایهگذاری آورده شده است:
روابط عمومی و رسانههای اجتماعی: منطقی است که سرمایهگذاری در بخش روابط عمومی، در بالای این لیست قرار گرفته باشد، زیرا 69 درصد از بازاریابان گفتهاند که این یکی از زمینههایی است که بیشترین بازده بازگشت سرمایه را در سال گذشته داشته است. بنا به گزارش insiderintelligence.com تخمین زده میشود که هزینه تبلیغات در شبکههای اجتماعی تا سال 2024 به 80 میلیارد دلار خواهد رسید. این میزان به احتمال زیاد همچنان در حال افزایش است، زیرا شرکتهایی مانند متا و تیکتاک به افزایش پیشنهادات تبلیغاتی و تواناییهای تجارت اجتماعی خود ادامه میدهند.
عملیات بازاریابی/تحلیل/مارتک: طبق نظرسنجی انجام شده، سنجش عملکرد بازاریابی یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابان در سال آینده خواهد بود. اگرچه ما تخمین میزنیم که سرمایهگذاری B2C در فناوری بازاریابی پس از همهگیری کند میشود، اما هزینهها در سال جاری در سطح قوی و نزدیک به 15 میلیارد دلار ادامه خواهد داشت. رشد مخارج مارتک در کسبوکارهای B2B شاهد الگوی مشابهی خواهد بود. با این حال، نرخ رشد تا سال 2024 دو رقمی خواهد ماند.
بازاریابی محتوا: در این مرحله، داشتن نوعی استراتژی بازاریابی محتوا در جدول است. سوال این است که چه نوع محتوا و از طریق چه رسانهای به بهترین شکل طنینانداز میشود. برآورد میشود که 85.6 درصد از شرکتها در سال جاری از بازاریابی محتوای دیجیتال استفاده خواهند کرد. هزینههای بازاریابی اینفلوئنسرها نیز به رشد خود ادامه میدهد و در سال جاری به بازاری تقریبا 5 میلیارد دلاری تبدیل میشود، اگرچه این رشد پس از رونق سال گذشته به شدت کاهش مییابد.
بازاریابی ویدیویی: بنا بر پیشبینیinsiderintelligence.com ، مصرفکنندگان آمریکایی در سال جاری 161 دقیقه در روز را با ویدئوهای دیجیتال صرف خواهند کرد که در دو سال آینده به 173 دقیقه افزایش خواهد یافت. پیشبینی میشود که هزینههای تبلیغات ویدیویی امسال 8.3 درصد رشد کند، اما در سال 2023 به میزان 3.1 درصد کاهش یابد. در حالی که هزینه تلویزیون محلی 22.1٪ کاهش خواهد یافت.
برندسازی: از آنجایی که وجود تورم گسترده، عادات خرج کردن را در سال جاری به چالش کشیده است، برای برندها اهمیت فزایندهای پیدا کرده تا ارزش خود را به مصرفکنندگان اثبات کنند و جای خود را در سبد خرید آنان حفظ کنند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دیلویت و انجمن بازاریابی آمریکا، بیش از یک چهارم (26.8 درصد) از مدیران ارشد مالی ایالات متحده گفتند که فشارهای تورمی باعث شده سرمایهگذاریهای گستردهتری برای برندسازی انجام دهند.