مارتک: بخش بازاریابی اگر مهمترین بخش هر کسبوکاری نباشد، بیشک از اصلیترین واحدهای آن است؛ در نتیجه همه مدیران در تلاشند که بخش بازاریابی خود را تقویت کرده و همزمان امکانات متنوع و کارآمدی را ارایه دهند. در همین راستا وبسایت شرکت بزرگ نرمافزاری Salesforce در مطلبی به بررسی و معرفی مهمترین ابزارهایی پرداخته است که واحدهای بازاریابی باید به آن مجهز باشند.
ابزاری با نام Compassable Storefront for Commerce Cloud این امکان را به کسبوکارها و خردهفروشان میدهد تا همزمان با میزبانی سایت و تامین امنیت سایت خود، طراحی جدیدی برای کسبوکارهایشان داشته باشند. این ابزار این امکان را فراهم میکند تا بدون صرف هزینههای سنگین، امکانات تجاری برای وبسایت خود طراحی کنند و فرآیند خرید و فروش آنلاین خود را منعطف کنند.
اپلیکیشن Store Associate به صاحبان کسبوکارها این امکان را میدهد که به سرعت به میزان موجودی کالاهای خود دسترسی داشته باشند و سریعا به نیاز مشتریان پاسخ دهند. این ابزار همچنین تجربه خرید را برای مشتریان، شخصیسازی کرده و همچنین ارسال کالا و تحویل آنلاین آن را پشتیبانی میکند.
امروزه پشتیبانی مشتریان برای خدمات پس از فروش نیز بیش از هر زمان دیگری بر هوش مصنوعی و تکنولوژی تکیه دارد. در همین راستا ابزار Contact Center for Service Cloud مرکز تماسی یکپارچه از تمامی کانالها را به منظور افزایش بهرهوری و کارایی سرویسهای پشتیبانی ارایه میدهد
The Service Catalog هم ابزار دیگری است که درخواستهای تکرارشونده چون بازپرداخت وجه و ایجاد تغییرات در طرحهای اشتراک مشتریان را به صورت خودکار انجام میدهد. مشتریان میتوانند با این ابزار، درخواستهای خود را از طریق تجربهای شبیه به ویترین مغازهها، ایجاد و پیگیری کنند.
بستههای اتوماسیونی موسوم به Flow Automation Packs، چرخههای تکرارشوندهای همچون مدیریت خرید بلیط و فرآیندهای ورود مشتریان را به صورت خودکار انجام میدهند.
برنامه Enablement هم نقاط عطف موفقیت نماینده فروش را ردیابی میکند و اعضای تیم بازاریابی را در جریان روندها قرار میدهد. همچنین این ابزار این اطمینان را میدهد که نمایندگان فروش در مورد آخرین ویژگیهای محصول و تکنیکهای جدید فروش بهروز و مطلع هستند.
وبسایت Salesforceهمچنین در این مطالب به ابزاری به نام Einstein Bot for Sales اشاره کرده است که امکان پاسخ به سوالات مشتریان و برقراری ارتباط آنان با بخش مربوطه را برای کسبوکارها تسریع و تسهیل میکند. همچنین این برنامه به صورت خودکار، جلسات اعضای تیم فروش را تنظیم و هماهنگ میکند.