مارتک – هزینه کرد مارکتینگ تکنولوژی در شرکتهای آمریکایی با ۱۴.۳ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۲۰ میلیارد دلار میرسد.
بر اساس گزارش eMarketer به رغم آنکه رشد ۱۴.۳ درصدی در بخش مارتک ایالات متحده برای سال جاری عدد قابل توجهی است اما این میزان از پیشبینی ابتدای امسال کمتر است.
این میزان رشد چیزی نبود که از ابتدای امسال پیش بینی شود هر چند سال ۲۰۲۱ به دلیل پاندمی و رویکرد آنلاین کسب و کارها شاهد رشد ۲۰.۹ درصدی هزینهها در زمینه مارتک بودیم.
این گزارش حاکی است که شرکتهای B2B نیز هزینههای مارتک خود را امسال و سال آینده افزایش خواهند داد. این هزینهها امسال برای شرکتهای B2B بالغ بر ۱۴.۶ درصد و برای سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۲.۴ درصد رشد خواهد کرد. همچنین پیش بینی می شود سال ۲۰۲۴ هزینه این بخش به ۱۴.۹ درصد برسد.
تا پایان امسال هزینه مارتک در شرکتهای B2B به ۶.۶ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۴ به ۸.۵ میلیارد میرسد.
یک مطالعه جداگانه نشان میدهد که ارزش کل صنعت مارتک در جهان در سال ۲۰۲۱ به ۳۴۵ میلیارد دلار رسید.
از سوی دیگر بر اساس گزارش گارتنر هزینه روی مارتک نیز همچنان بیشترین هزینه مارکتینگ شرکتها را تشکیل میدهد. بودجه مارکتینگ شرکتها امسال بالغ بر ۹.۵ درصد کل درآمد شرکتهارا شامل میشود که سال گذشته این میزان ۶.۴ درصد بود.