مارتک: دومین رویداد «صبحانه با طعم کسبوکار» در هفته دوم شهریور ماه 1401 برگزار شد. در این رویداد که با هدف به اشتراکگذاری تجربیات و آشنایی با راهکارهایی برای مدیریت بهتر کسبوکار ترتیب داده شده بود، جمعی از اهالی اکوسیستم استارتآپی کشور در مرکز نوآوری مانا گرد هم آمدند. در دومین دوره از این رویداد که به همت «یسنا تیم» برگزار شد، علاوه بر طرح برخی چالشهای معمول کسبوکارها در قالب چند بازی و ارایه راهحل برای آنها، مدیرانی از شرکتهای «ادوایس» و «جتسیو» به سخنرانی پرداختند و در ادامه نیز یک محصول تولید محتوای ویدئویی تحت عنوان «کلاکت» معرفی شد.
«پارسا کاکویی»، مدیر محتوا شرکت «ادوایس» در سخنانی، به ارایه اطلاعاتی در خصوص چالش در اختیار نداشتن تیم دیجیتال مارکتینگ و لزوم برونسپاری کارهای این بخش پرداخت. او استخدام نیروی متخصص، بیمه افراد، حجم کار، نگهداشتن نیروی متخصص را از جمله اصلیترین چالشهای تیمسازی در شرکتها دانست. کاکویی با بیان اینکه کار با آژانسهای تبلیغاتی نیز خالی از دشواری نیست افزود: «انتقال اطلاعات و اعتماد، گزارشدهی بیطرف، هزینه، سرعت اجرا، سرعت تغییرات و پشتیبانی از چالشهای کار با آژانسها هستند:» او پس از مقایسه هر دو روش و موانعی که در استفاده از آنها وجود دارد، تلاش کرد با مشارکت حضار، به راهکاری برای به حداقل رساندن این چالشهای برسد.
مدیر محتوای ادوایس رمزدستیابی به موفقیت در کار با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ را ارایه پاسخ درست به سوالاتی مانند : «در هر پروژه هدف چیست و مخاطب تبلیغات شما چه کسانی هستند و …» دانست و افزود: «داشتن درک درست از اینکه چه خطوط قرمزی دارید، کانالهای توزیع مدنظرتان کدام است، کلمات کلیدی تبلیغ چیست و معیار موفق دانستن کمپین را چه میدانید، باعث خواهد شد هم بتوانید زمان خود را بهتر مدیریت کنید و با احتمال بالاتری به یک خروجی مطلوب دست یابید.»
در بخش دیگری از این دورهمی، «پیوند آزادی»، مدیر دیجیتال مارکتینگ «جت سئو» به بیان تجربیات خود در عرصه فروش پرداخت. او با نقل جملهای از جف بزوس، بر اهمیت برندینگ برای کسبوکار تاکید کرده و به مفهوم دیجیتالبرندینگ را شفافسازی کرد. او در بیان مفهوم برندینگ، بر اهمیت تعیین استراتژی، به عنوان اولین گام در ایجاد یک برند محبوب و کارآمد تاکید کرد. آزادی بخش دیگری از صحبتهای خود را به بیان تجربیات خود در نیوز باکس و مدلهای استراتژی مختلفی که در آن به کار گرفتهاند اختصاص داد و استفاده از «ایمیل مارکتینگ» و «فعالیت در سوشال مدیا» برای کسبوکارهای b2b را ضروری دانست.
بخش پایانی این رویداد نیز به معرفی محصول تولید محتوای ویدئویی یسنا تیم، با عنوان «کلاکت» اختصاص یافت و «هادی رضایی»، مالک محصول، درباره کاربرد و مزیتهای آن توضیحاتی بیان کرد. به گفته رضایی، «کلاکت» در اجرای تبلیغات و کمپینهای مختلف کاربرد دارد و میتوان از آن در مدیریت انواع محتوای ویدئویی کمک گرفت. رضایی در تشریح فرآیند ساخت این محصول نرمافزاری گفت: «ما در کلاکت تجربیات افراد بسیاری را به کار گرفتیم تا محصولی کارآمد بسازیم. او به فعالیت یسناتیم در ساخت نرمافزارهای مختلف اشاره کرد و با معرفی سرویسهای اشتراکی مختلف این تیم، گفت: «ما به شرکتها کمک میکنیم تا به سادهترین شکل، محتوای خود را بر بسترهای مختلفی همچون ایسمینار، آپارات و… منتشر و مدیریت کنند.»
قرار است این مجموعه دو رویداد مشابه دیگر را هم تا پایان سال جاری و در ماههای پیشرو برگزار کند.
لینک کوتاه مطلب: bit.ly/3yhHBpq