مارتک: سرویس«ادتریس» اخیرا شاهد تغییراتی در بعضی فرآیندهای خود بوده است. طبف اعلام مدیر فروش اسمارتک این تغییرات برای تسهیل ارائه خدمات به کسب و کارها رخ دادهاند. به گفته محمدامین نوربخش، یکی از مهمترین تغییرات در «ادتریس» تغییر در فرآیند پرداخت فاکتورها است. آنطور که او توضیح میدهد فرآیند پرداخت در این پلتفرم از حالت سنتی خارج شده و به روش کاملا آنلاین درآمده است.
نوربخش در مورد تغییرات جدید در بخش پرداخت به «مارتک» گفت: «پیش از این فاکتورها را به صورت سنتی ارسال میکردیم و فرآیندها در این زمینه دستی بود، اما در حال حاضر فرآیندهایمان را به شکل آنلاین با کمک درگاه پرداخت متمرکز کردهایم تا از این طریق انجام کار برای کسب و کارها آسانتر شود.» او ادامه میدهد: «در واقع به جای اینکه فرایند در این زمینه دستی و با دخیل کردن نیروی انسانی صورت بگیرد و در این زمینه هم کسب و کارها چند روزی درگیر باشند، کارها را به صورت اتوماتیک با سپری کردن یک سیر مشخص انجام میدهیم. در فرایند جدید کسب و کارها با مراجعه به وبسایت میتوانند بستههای مورد نیازشان را پیش خرید کنند و در لحظه، پرداخت خود را انجام دهند.»
به گفته او با این تغییر جدید کاربران «ادتریس» با صرف مدت زمان کمتر میتوانند امکان پیش خرید بستههای خود را داشته باشند. او تاکید میکند که در مدل جدید قیمتی، برای کسب و کارهایی که استفاده از سرویس ادتریس را آغاز کنند، 10 هزار اتریبیوشن رایگان در نظر گرفتهاند. براساس توضیحات نوربخش با این اتفاق، ادتریس به کسب و کارهای کوچک و متوسطی که میخواهند از سرویس اتریبیوشن استفاده کنند امکان این را میدهد که با خیال راحت در مدت زمان نسبتا خوبی، بتونن از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنند.
امکان تفکیک و انتخاب قابلیتهای مورد نیاز
یکی دیگر از تغییراتی که «ادتریس» با آن همراه شده، «مبتنی بر قابلیت» شدن آن است. نوربخش در مورد این قابلیت جدید به مارتک توضیح میدهد: «ادتریس، Feature-Based (مبتنی بر قابلیت) شده است، یعنی از این به بعد کاربران قادر خواهند بود بر حسب نیازی که دارند ویژگیهای مختلف پنل ما را انتخاب و از آن ویژگی استفاده کنند.» به گفته او با اضافه شدن این قابلیت به «ادتریس» کاربران میتوانند با پرداخت هزینه بسیار جزیی به سرویسهایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
همچنین نوربخش میگوید که امکان دیگری که به ادتریس اضافه شده این است که کسب و کارها با انتخاب بستههای 6 ماه و یک ساله از تخفیفهاب ویژهای برخوردار خواهند شد. او در مورد اینکه این تغییرات در راستای چه هدفی صورت گرفته است گفت: «قسمتی از تغییرات در راستای تسهیل استفاده سرویس ما برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. برای نمونه همین که 10 هزار اتریبیوشن رایگان در شروع به کار برای این نوع کسب و کارها ارائه میکنیم برای این است که بتوانند سرویس مورد نیاز خود را خریداری و پیادهسازی کنند و با ویژگیهای مختلف سرویس آشنا شوند.»
آنطور که نوربخش توضیح میدهد «ادتریس» از 5 سال پیش کار خود را آغاز کرده و بیش از 700 اپلیکیشن SDK (software development kit) را پیادهسازی کردهاند. همچنین این پلتفرم به کسب و کارهایی مانند بلوبانک، کافه بازار، شیپور، اسنپ اکسپرس، اکسکوینو، همراه اول، اوانو، طاقچه، فیدیبو و … سرویس خود را ارائه میکند.
«ادتریس» یک پلتفرم اتریبیوشن است که به اپلیکیشنها کمک میکند که بتوانند کیفیت کانالهای جذب کاربرانشان را رصد و شناسایی کنند و در واقع ابزاری است که به مارکترها اطلاعات لازم را میدهد تا بفهمند که کدام کانالها برای این اپلیکیشنها کاربران با ارزشتری میآورد . همچنین ادتریس امکاناتی در اختیار اپلیکیشنها قرار میدهد تا تقلبهای رایج در نصب اپلیکیشن را شناسایی کنند. در واقع «ادتریس» در بهینه کردن جذب کاربر به ابزاری مناسب برای اپلیکیشنها تبدیل میشود.