مارتک: اولین دروه مشترک «مارکتینگ اتومیشن» اینترک و رهنما کالج روز گذشته (هفتم شهریور) شروع شد. این دوره در محل برگزاری کلاسهای رهنما کالج کار خود را به مدت پنج هفته شروع کرده است. حاضران در این بوتکمپ با نرمافزار اینترک، به عنوان یک اتوماسیون بازریابی و مارکتینک اتومیشن آشنا میشوند و میتوانند بعد از این دوره به عنوان متخصص اتومیشن مارکتینگ و ECRM در شرکتهای بزرگ و کوچک به کار خود ادامه دهند.
در مراسم افتتاح این بوتکمپ محمد شهرمیانی، مدیرعامل رهنما کالج، از اهمیت توانمند شدن و توسعه فردی شرکتکنندهها صحبت کرد و از شرکتکنندگان در این دوره مشترک «مارکتینگ اتومیشن» با همکاری اینترک، خواست که در مدت برگزاری این دوره بیشتر از قبل برای رشد خود تلاش کنند. همچنین مزدک پاکزاد، مدیرعامل اسمارتک، هم در این مراسم از نیاز صنعت به دانش و تخصص مارکتینگ اتومیشن اشاره کرد و از حاضران در دوره مشترک رهنما کالج و اینترک خواست که با استفاده از دانش مدرسها و منتورها، تغییرات مهمی در مسیر کاری خود ایجاد کنند.
پاکزاد با اشاره به اهمیت مارکتینک اتومیشن و ناشناخته بودن آن در بازار ایران گفت: «صنعتهای بزرگ نیازمند مارکتینگ اتومیشن هستند و باید بیشتر با آن آشنا شوند. از سمت دیگر بازار ایران با مشکل نیروی انسانی در این حوزه مواجه است. بنابراین هر کدام از حاضران در بوتکمپ مارکتینگ اتومیشن، میتوانند خلاء نیرو در این حوزه را در شرکتهای بزرگ و کوچک برطرف کنند.» او با مورد خطاب قرار دادن حاضران در این بوتکمپ، تاکید کرد که آنها از جای درستی شروع کردهاند و رهنما کالج، فضای مناسبی برای توسعه تخصص به آنها میدهد.
«مارکتینک اتومیشن» در واقع پلتفرم جامع بازاریابی است که تمام امور مرتبط با تعامل با مشتریان شامل کمپینهای پیامکی، ایمیلی، پوش نوتیفیکیشن و … را در ابعاد بزرگ برای کسب و کارها به شکل اتوماتیک انجام میدهد. پیادهسازی مارکتینک اتومیشن روی پلتفرمهای مختلف مانند میتواند باعث کاهش چشمگیر هزینههای مارکتینگ، افزایش فروش و همچنین بازگشت مشتری شود.
مهناز محمدی، مدیر مارکتینگ اینترک، در گفتگو با «مارتک» اعلام میکند که این دومین بوتکمپی است که اینترک در حوزه مارکتینگ اتومیشن برگزار میکند، ولی دوره جدید آنها در این زمینه، برای اولین بار است که با همکاری رهنما کالج برگزار میشود. به گفته او با توجه به تجربه و تخصص رهنما کالج در برگزاری دورههای آموزشی و آکادمیهای تخصصی آنها تصمیم گرفتهاند که تا پایان سال نیز تمام دورههای آموزشی خود را با همکاری رهنما کالج برگزار کنند.
محمدی در ادامه گفت: «ما تنها توسعهدهنده و ارائهکننده مارکتینگ اتومیشن نیستیم، بلکه همیشه تلاش کردهایم فرهنگ و دانش استفاده از آن را در بازار ایران گسترش دهیم. مهمترین هدف ما از آکادمی اینترک و برگزاری دورههای مارکتینگ اتومیشن، از طرفی گسترش دانش آن و از طرف دیگر پر کردن خلاء منابع انسانی متخصص در این حوزه است.»
او ادامه داد: «رهنما کالج سالهاست که در حوزه آموزش کاربردی و توانمندسازی افراد کار میکند و این دقیقا همسو با هدف ما در آکادمی اینترک است. به همین دلیل ما امیدواریم که این همکاری منجر به توسعه هرچه بیشتر مارکتینگ اتومیشن در ایران شود.»