مارتک: وبسایت «آپارت اسپرت» اعلام میکند که برای اولین بار در کشور توانسته است با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویری، به صورت آنی و در لحظه، امکان نمایش لوگوی تبلیغات را در داریره میانی زمین فوتبال به نمایش بگذارد.
در پیگیریهای مارتک از آپارات، این پلتفرم خبر میدهد که این فناوری به شکلی ویژه و کاملا طبیعی طراحی شده به طوری که با حضور یک یا چند بازیکن روی لوگو، تصویر با همپوشانی مواجه میشود و تصویری واقعی به مخاطب ارائه میدهد. بر اساس اعلام آپارات، به واسطه درج هوشمند و ایجاد پرسپکتیو مناسب، در این روش تبلیغات با کمک هوش مصنوعی کمترین اختلالی در دیدِ مخاطب ایجاد نمیکنند. از سوی دیگر ، ورود و خروجِ لوگو به داخل زمین هم با حرکت دوربین هماهنگ شده و به محض خارج شدن از قابِ مدنظر، تبلیغات نیز محو میشود.
به گفته آپارات، نمایش این روش تبلیغ از طریق استفاده از فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی که در لحظه دایره میانی زمین و چمن را شناسایی میکند و لوگو را در جایگاه تعریف شده زیر پای بازیکنان نمایش میدهد، اتفاق میافتد.
بر اساس اعلام آپارات به «مارتک»، این فناوری صددرصد بومی است و در داخلی کشور توسعه داده شده، به طوری که نمونه مشابه داخلی هم ندارد.
آپارات در پاسخ به این سوال که این روش تبلیغات چه جذابیت و مزیتی با خود به همراه دارد، توضیح میدهد که جذابیت این قابلیت برای تبلیغدهندگان این است که بدون ایجاد مزاحمت و پوشاندن تصویر برای بینندگان فوتبال میتوانند برند خود را تبلیغ کنند و برای لحظاتی لوگوی خود را در سایز بزرگ و در وسط تصویر نمایش دهند.