مارتک: کارنامه که ارایهدهنده سرویس خریدوفروش خودروی کارکرده است، در چند سال گذشته سعی کرده با ارائه سرویسهای جدید بازار کار خود را گسترش دهد. در همین راستا، چند ماه پیش این پلتفرم فعالیت خود در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو را آغاز کرد. حالا در جدیدتریناتفاق، این شرکت وارد بازار «سرویس خودرو» شده و خدمت دورهای و چکاپ خودرو را عرضه کرده است.
هژیر مفاخری، مدیر عملیات کارنامه در گفتوگو با «مارتک» هدف از راهاندازی این سرویس را سهولت بیشتر مشتریان و پاسخ به یکی از نیازهای اصلی بازار خدمات خودرو اعلام میکند.
او در توضیح بیشتر دلیل راهاندازی این سرویس میگوید: «با توجه به ارائه سرویس کارشناسی و خریدوفروش در کارنامه به مدت بیش از 3 سال، به نظر میرسد اعتماد خوبی نسبت به اینکه کارنامه در خودرو متخصص است به وجود آمده است. با توجه به این اعتماد و تعداد خوب مشتری، ما سعی کردیم در مابقی جنبهها هم نیازمندی کاربرها را برطرف کنیم.»
او ادامه میدهد: «یکی از نیازهایی که احساس کردیم بسیاری از کاربران دارند، عدم اعتماد به تعمیرگاهها و اجناس موجود در بازار و نداشتن زمان برای مراجعه به مکانیک در طول هفته است. در نتیجه به این فکر افتادیم که با تامین اجناس با کیفیت و قیمت مناسب و ارائه سرویس در محل برای این نیاز یک راهکار خوب ارائه دهیم.»
براساس توضیحات او، سرویس دورهای در محل، با خدماتی مانند تعویض لوازم مصرفی مانند روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، صافی بنزین، شمع و وایر، لنتهای ترمز جلو و… را ارایه میشود. همچنین این سرویس محدود به تعویض قطعات مصرفی نیست و چکاپ خودرو، شامل بررسی عملکرد کلی موتور، تسمهها، سیستم تعلیق و فرمان، تست باتری و دینام، دسته موتورها و … را نیز در بر میگیرد.
اما چطور قرار است در بازاری که سرویسهای گوناگون دورهای و چکاپ خودرو، توسط تعمیرکاران مختلف به کاربران ارائه میشود، این سرویس جدید کارنامه مورد اعتماد کاربران قرار بگیرد و از آن به عنوان سرویس چکاپ خودرو خود استفاده کنند؟
مفاخری در پاسخ به این سوال میگوید: «کارنامه اجناس و لوازم مصرفی و خدمت ارائه شده را به مدت 3 ماه یا 1000 کیلومتر ضمانت می کند؛ یعنی ما هم به کیفیت اجناس و لوازم مورد استفاده و هم به کیفیت کار مکانیکهای سیار اطمینان داریم. بعنوان مثال ما تمامی روغن موتورهای مورد استفاده در کارنامه را به صورت دورهای به آزمایشگاه میفرستیم و نتیجه آزمایشها معیار ما برای استفاده از روغنهاست.»
به گفته او ضمانت سرویس و اجناس به مدت 3 ماه یا 1000 کیلومتر، جبران تمامی خسارت در صورت بروز مشکل، ارائه سرویس در محل و صرفه جویی در زمان و همچنین قیمت مناسب از مزیتهای اصلی سرویس دورهای و چکاپ کارنامه است که میتواند جنبه رقابتی آن نسبت به دیگر رقبایش در این بازار باشد.
مفاخری با اشاره به اینکه افزایش گسترده خدمات در محل یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر کارنامه است، در جواب به این سوال که آیا آنها با پلتفرمهای دیگر که در این حوزه فعالیت میکنند هم همکاری خواهند داشت، اعلام کرد: «کیفیت ارائه سرویس به کاربر مهمترین مساله کارنامه است و ما برای ارائه بهترین سرویس به تمامی پلتفرمهای موجود چه در زمینه ارائه خدمات اضطراری، چه افزایش گستره خدمات تعمیرگاهی همکاری خواهیم کرد.»