دیجیپی و گروه مالی فارابی از محصول مشترکی در زمینه مدیریت ثروت رونمایی کردند. طبق اعلام این شرکتها، محصول مذکور قرار است در بخشهای متنوعی همچون طرحهای سرمایهگذاری بورسی (صندوقهای درآمد ثابت و سهامی)، طرحهای سرمایهگذاری غیربورسی (طلا، ملک، تامین مالی جمعی و ارز دیجیتال)، ریسکسنجی (مشاوره سرمایهگذاری منطبق بر پرتفوی کاربر) و سبدگردانی (مدیریت سرمایه) به کاربران خدمات ارائه کند.
گفته میشود که «دیجی پی» قرار است با این سرویس، رویکرد مارکتپلیسی (بازارگاهی) دیجیکالا در زمینه خردهفروشی آنلاین را در حوزه سرمایهگذاری پیادهسازی کند. به گزارش «استارتآپ ۳۶۰» ایده اصلی این سرویس، انجام سرمایهگذاریهای امن و کمریسک در شرایط ناپایدار اقتصادی است که به کاربران اجازه میدهد ضمن حفظ ارزش داراییهای خود، راههای مطمئن برای افزایش این سرمایه را شناسایی و متناسب با پرتفوی خود بدون گرفتار شدن در ریسکهای پیشبینی نشده، سرمایهگذاری کنند.
از جمله ابزارهای سرمایهگذاری که اکنون در محصول وجود دارد صندوق درآمد ثابت گروه مالی فارابی است. این طرح سرمایههای خُرد را در بازارهایی مانند بازار بدهی و گواهی سپرده بانکی سرمایهگذاری میکند و سود حاصل از این سرمایهگذاری را در قالب صندوق سرمایهگذاری و طی دورههای مشخص به حساب سرمایهگذار واریز میکند. این محصول، سرمایهگذاری حتی با مبالغ خرد را برای همه کاربران با هر سطح دانش مالی و با هر میزان سرمایه و با سودی بیشتر از سپردههای بانکی امکانپذیر کرده است. در این روش کاربر خرید خود را طی یک روز کاری انجام میدهد و متناسب با سرمایهگذاری خود در آینده سود دریافت میکند. علاوه بر سرمایهگذاریهای بورسی، بخش جذاب دیگر برای کاربران، سرمایهگذاری در زمینه طلا، ملک و ارز دیجیتال است که به زودی از طریق این محصول در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگیهای این محصول ارائه مشاورههای غیرخودکار برای سرمایهگذاری در صندوقهای مختلف و ارائه مشاورههای خودکار و انتخاب بهترین و مناسبترین روشهای سرمایهگذاری منطبق بر پرتفو و بدون دخالت کاربر است. این سرویس با طراحی یک برنامه کنترلشده که بر اساس شرایط، اهداف و سطح ریسکپذیری مشتریان تنظیم میشود، به نگهداشت، افزایش و مدیریت ثروت در ابعاد مختلف زندگی و آینده مشتری کمک میکند و در نهایت به توسعه الگوریتمهای تعیین ریسک و معاملات سرمایه منجر میشود.
منبع: دنیایاقتصاد